رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: این سازمان حدود 400 هزار میلیارد ریال مالیات در 6 ماهه نخست امسال، دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۰۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 16 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "سیدکامل تقوی‌نژاد" امروز (دوشنبه) اظهار داشت: 50 درصد از بودجه کشور از راه دریافت مالیات تامین می شود و برای عمران، توسعه و امنیت کشور اختصاص می یابد از این رو واجدان شرایط باید به دولت، اعتماد و مالیات خود را بپردازند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در نیمه نخست امسال 80 هزار میلیارد ریال عوارض مالیات دریافت کرد که برای عمران شهرها، بطور مستقیم در اختیار شهرداری های سراسر کشور قرار می گیرد.

تقوی نژاد افزود: در همین راستا 920 میلیارد ریال مالیات، سال گذشته از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دریافت شد که 750 میلیارد ریال آن به عنوان عوارض در اختیار شهرداری های این منطقه قرار گرفت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی سامانه های مالیاتی گفت: 50 هزار میلیارد ریال نیز در سال گذشته با دریافت اطلاعات از مودیان و دستگاه‌های دارای اطلاعات اقتصادی از محل فرار مالیاتی، دریافت و به حساب خزانه داری کشور واریز شد.

وی اضافه کرد: زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی در کشور کاهش یافته بطوری که بررسی پرونده ها از زمان ارائه اظهارنامه از سوی مودی تا مرحله صدور رای قطعی از 500 روز به 200 روز رسیده است.

وی اضافه کرد: برای تسهیل امور رسیدگی به پرونده ها به جای مرکز، استان می تواند در شهر بزرگی مانند کاشان به امور مربوطه رسیدگی کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برای شرکت در همایش مسائل و مشکلات مربوط به مالیات به کاشان سفر کرده است.

این همایش، امروز با حضور صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، در کاشان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار