قیمت هر اونس طلا امروز (سه شنبه) با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۲۸۹ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر: ۵۱۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 17 October 2017
به گزارش تابناک تهران، قیمت طلا امروز (سه شنبه) تحت تاثیر تقویت ارزش دلار با کاهش مواجه بود، اما نگرانی ها از تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و شبه جزیره کره موجب شد تا افت قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد کاهش به 1289 دلار و 43 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با 0.83 درصد افت به 1292 دلار و 30 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی در این باره گفت: «بیشتر عوامل دخیل در بازار نفت عوامل ژئوپلتیک هستند تا عوامل بنیادی بازار.»

«اما زمانی که صحبت از تاثیرگذاری بر قیمت ها به میان می آید، تنش های ژئوپلتیک یک عامل مهم و غیرقابل سنجش به شمار می روند. از این رو طلا بالاتر از همه عوامل قرار دارد.»

نیروهای دولتی عراق روز دوشنبه در واکنش به رفراندوم جدایی در اقلیم کردستان موفق شدند شهر نفتی کرکوک را از تصرف نیروهای پیشمرگه کرد خارج کنند.

در آمریکا جان سالیوان، معاون وزیر اور خارجه این کشور احتمال انجام مذاکرات مستقیم با کره شمالی را رد نکرده است. سالیوان امروز این اظهارات را ساعاتی پس از آن بیان کرد که پیونگ یانگ هشدار داد جنگ هسته ای ممکن است هر لحظه آغاز شود.

پس از انتشار گزارشی که نشان داد دونالد ترامپ در انتخاب رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا از یک سیاست تهاجمی پشتیبانی می کند، ارزش دلار در برابر سایر ارزها با افازیش مواجه بود.

ترامپ قرار است امروز با جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو دیدار کند. به گفته منابع آگاه وی به دنبال کاندیدایی جدید برای انتصاب به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو است.

رئیس فدرال رزرو شعبه بوستون گفت، فدرال رزرو احتمالا باید در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد و در سال آینده نیز 3 نوبت نرخ بهره را بالا خواهد برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار