وزیر زمین و امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی، گفت: شرکت‌های کره جنوبی علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران هستند
کد خبر: ۵۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 17 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "کیون هیون می" امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) پس از دیدار با "بیژن زنگنه"، اظهار داشت: حضور شرکت‌های کره‌جنوبی در پروژه‌های صنعت نفت ایران در این دیدار بررسی شد.

وی با بیان این که شرکت‌های کره جنوبی علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران هستند؛ درباره حضور شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) در ایران، بیان کرد: مذاکره مدیران این شرکت با شرکت‌های ایرانی در حال انجام است و مدیرعامل این شرکت در ماه مه دیداری با معاون وزیر نفت ایران داشته است.

شرکت کوگس یکی از شرکت‌های بزرگ گازی کره جنوبی است که در سال ۱۹۸۳ از سوی دولت این کشور تاسیس شده است و یکی از شرکت‌های اصلی وارد کننده ال ان جی در جهان به شمار می‌رود.

شرکت ملی نفت ایران و کوگس اردیبهشت ماه ۹۵، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

کره جنوبی بزرگترین واردکننده میعانات گازی ایران است و ۵۰ درصد میعانات گازی ایران به کره جنوبی می رود، این کشور در ۹ ماه نخست امسال به طور میانگین ٤٣٠ هزار بشکه در روز از ایران واردات داشته است که بیش از ٣٣٠ هزار بشکه از آن میعانات گازی بوده است.  

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار