کد خبر: ۵۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 22 June 2015
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ملاردگفت: منطقه مارلیک با فقر فضای سبز شهری مواجه است.

سیامک علیجانی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ملارد با اشاره به تاثیرگذاری فضای سبز در زیبا سازی و سرزندگی مضاعف شهر اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع و موقعیت خاص منطقه ای شهر ملارد توسعه فضای سبز شهری یکی ازجدی ترین اولویت های سازمان پارک ها و فضای سبزشهرداری مـلارد محسوب می شود.

وی افزود: منطقه مارلیک یکی از جدی ترین دغدغه های شهرداری درحوزه سرانه های فضای سبز شهری محسوب می شود و با توجه به فقر شدید این ناحیه در این عرصه، لزوم توسعه فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ملارد عنوان کرد: رشد انبوه جمعیت بدون ارتقا زیر ساخت هاو استانداردهای شهری در طول سنوات گذشته،یکی از عوامل اصلی بروز چنین محدودیتی در منطقه مارلیک است.

علیجانی گفت: نقش فضای سبز و پوشش گیاهی در حفظ سلامت زیست محیطی، مولفه ای حائز اهمیت به شمارمی رود و در واقع امر هر آنچه که در این حوزه هزینه شود بازتاب آن در  طراوت شهر ظهور و بروز پیدا می کند.

وی گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ملارد آمادگی ورود به چنین عرصه ای برای بهبود وضعیت موجود را دارد اما فارغ از این آمادگی اداری، چنین اقدامی مستلزم ایجاد بسترهای مناسب است.

علیجانی افزود: در حال حـاضر عمده ترین مشکل ما تامین زمـین برای طرح های توسعـه فضای سبز و پارک های محله ای و بوستان ها در منطقه مارلیک است.

وی عنوان کرد: با ورود بخش خصوصی و تامین بستر مناسب و مورد نیاز فضای سبز، مدیریت شهری ملارد در اسرع وقت نسبت به تکمیل و احداث فضاهای سبز مبادرت می ورزد.

علیجانی یا آور شد: در صورت استمرار وضعیت موجود و عدم تامین فضای سبز شهری مورد نیاز شهروندان دراین منطقه، مخاطرات زیست محیطی در دراز مدت تهدیدی جدی به شمار می رود و امید آن داریم با تامین بستر و زیر ساخت مورد نیاز تعبیه فضای سبز، سلامت محیط زیست ناحیه مارلیک به نحو شایسته تری تضمین شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار