معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: ایستگاه‌های پلیس زائر در محدوده حرم مطهر رضوی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 22 June 2015
محمدحسن واحدی در دومین جلسه خدمات زیربنایی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که در دفتر معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ‌اظهار داشت: امکانات زیربنایی و روبنایی زائران در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی مانند نانوایی، سرویس بهداشتی، خودپرداز بانکی و دیگر ملزومات مسافران مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مشکلات می‌توان به تعداد کم نانوایی‌ها اشاره کرد که اقداماتی در این رابطه صورت پذیرفت و مقرر شد که در زمان اوج سفر 40 باب نانوایی افزوده شود، همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم فعال کردن 4 مرکز فوریت پزشکی در این محدوده را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی بیان اینکه نهادهای مربوطه برنامه‌هایی را در این رابطه تدارک دیده‌اند، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها شامل آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری منطقه ثامن، بانک‌ها، پلیس، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این حوزه هستند.

واحدی تصریح کرد: 80 درصد از این مجموعه‌ها گزارشات مکتوب خود را به استانداری خراسان رضوی ارسال کرده‌اند و از 20 درصد باقیمانده هم درخواست داریم تا گزارشات نهایی خود را هرچه‌سریع‌تر ارسال کنند.

وی تأکید کرد: از تمامی مسئولانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند درخواست دارم تا کم‌کاری نداشته باشند و با دیدگاه امام رضایی(ع) وارد صحنه شوند هدفشان ارائه بهترین نوع خدمت به برترین شکل ممکن به زائران امام رضا(ع) باشد و همگان طوری عمل کنند که شرمنده ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به راه‌اندازی پلیس زائر اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس استان به دنبال ایجاد پلیس زائر در کانکس‌های انتظامی محدوده طرح هستیم تا در حوزه امنیتی شاهد مشکلی برای زائران امام رضا(ع) نباشیم.

واحدی عنوان کرد: یکی از کارهایی که در حوزه عمران مصوب شد و عملی نشد، بحث فضای سبز پشت‌بام‌ها بود و باید هرچه‌سریع‌تر این مهم عملیاتی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

وی افزود: این جلسه هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن بررسی وضع موجود خدمات زیربنایی و روبنایی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بوده تا کمبودها احصا شده و به وضع مطلوب نزدیک‌تر شویم و در این زمینه شهرداری می‌تواند تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار