رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ۱۵ میلیون جوان تا انتهای سال ۱۴۰۵ به شغل نیاز دارند و اگر سالی یک میلیون شغل تحقق یابد؛آن زمان هم ۶ میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 28 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "عزیز اکبریان" در بازدید از مراکز صنعتی ساوجبلاغ و در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در کارخانه ایران کاوه سایپا برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال در کشور اهمیت بسیار زیادی دارد و وضعیت بیکاری در کشور مشکلات زیادی را سبب می‌شود و خطرات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی در پی دارد.

وی افزود: تا انتهای سال 1405، 15 میلیون جوان به شغل نیاز دارند که اگر سالی یک میلیون شغل تحقق یابد هنوز 6 میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید کار جهادی انجام دهند، تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی با مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی میزان تولید و کیفیت محصولات را افزایش دهند تا توان رقابت جهانی داشته باشند.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری 50 درصدی شرکت سیتروئن در سایپا دستوری مناسب است، بیان کرد: اگر کشور فقط به خام‌فروشی در زمینه نفت و گاز ادامه دهد با هر تحریم آمریکا و کشورهای غربی دچار مشکل می‌شود و باید اقتصاد کشور به سوی تولید فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی حرکت کند.

 اکبریان با بیان اینکه تیم اقتصادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز فعالیت مناسبی ندارد، اضافه کرد: باید در زمینه‌های حمایت از خودروسازان فعالیت‌های بیشتری انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار