چند خبر از کمیته امداد
124طلبه‌زن حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد مددجو هستند که این تعداد بیش از 10 درصد جمیعت طلبه‌های حوزه یادشده را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۵۱۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ 30 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهمترین خبرهای چند روز گذشته کمیته امداد در بسته خبری تابناک ارائه می شود.
124 طلبه‌زن مددجو درحوزه علمیه خواهران نیازمند کمک خیرین
124طلبه‌زن حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد مددجو هستند که این تعداد بیش از 10 درصد جمیعت طلبه‌های حوزه یادشده را تشکیل می‌دهد.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد با مدیر حوزه علمیه خواهران استان با هدف استفاده از ظرفیت های دو مجموعه تفاهم نامه امضاء‌کردند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد،حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد جعفری مهر، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، 124 طلبه زن حوزه علمیه خواهران استان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هستند، جمعیت این تعداد را بیش از 10 درصد کل جمعیت این حوزه اعلام‌کرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این حوزه و کمیته امداد استان، استفاده از ظرفیت های هر دو مجموعه در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی فرهنگی را از مفاد مهم تفاهم‌نامه‌دانست.
جعفری مهر ادامه داد: 1000 طلبه در پنج حوزه خواهران سطح دو در استات مشغول به تحصیلند که با توجه به شرایط مالی این افراد اکثر آنها برای ادامه تحصیل نیازمند کمک خیران و دستگاه های حمایتی هستند.
 
توزیع 26 هزار صندوق صدقه در کهگیلویه و بویراحمد/ 124 طلبه‌زن مددجو درحوزه علمیه خواهران نیازمند کمک خیرین 

فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در این جلسه، بر اجرای عملی آموزش ها مطابق با مفاد تفاهم نامه تأکید‌کرد.
وی افزود: باید با ایجاد فضاهای علمی - آموزشی و معنوی به نیازهای دانشجویان حوزه علمیه خواهران استان توجه بیشتری شود.
محبی مصون سازی خانواده های آسیب پذیر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فراهم کردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت افزایی، مشارکت در راه اندازی گرو ههای جهادی، فرهنگی خانواده محور توسط طلاب در چارچوب برنامه های ابلاغی کمیته امداد، همکاری در تشکیل گروه های خیران فرهنگی و مربیان افتخاری و کانون های قرآنی را از مفاد تفاهم نامه برشمرد.
وی به استفاده از حضور خواهران طلبه در برنامه های فرهنگی کمیته امداد از جمله آموزش های طرح فلاح، اردوها،و مشاوره اشاره کرد.
توزیع 26 هزار صندوق صدقه در کهگیلویه و بویراحمد
26هزار صندوق‌ صدقه در استان کهگیلویه وبویراحمددر بین مردم توزیع‌شده‌است که از این تعداد 14 هزار صندوق فعال‌هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویر احمد در جلسه شورای مدیران به تشریح گزارشی از عملکرد حوزه مشارکت‌های مردمی و صندوق صدقات پرداخت.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد با تأکید بر لزوم ساماندهی صندوق‌های صدقه در این استان گفت: هم اکنون 14 هزار صندوق صدقه در استان  کهگیلویه و بویر احمد  فعال‌ است.
وی افزود: 200  صندوق صدقه بزرگ در شهرستان های بویراحمد،دنا، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، لنده،باشت و چرام وجودداردکه با جانمایی مجدد، رنگ‌آمیزی و نصب برچسب ساماندهی می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد به بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی صندوق های صدقه از سال گذشته آغاز شده است تاکید کرد: این برنامه در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد در مناسبت‌هایی مانند جشن عاطفه‌ها، جشن رمضان و طرح احسان حسینی خوب درخشید، بر لزوم ارتقا جایگاه کمیته امداد این استان در جذب مشارکت‌های مردمی تأکیدکرد.
محبی با یاآوری اینکه 78درصد منابع کمیته امداد استان  کهگیلویه و بویر احمد دولتی است گفت: سهم مشارکت‌های مردمی در تأمین منابع این نهاد 20 درصد است که از منابع مختلفی از جمله پرداخت زکات و کمک خیران تامین می‌شود.

اعزام 40 مددجوی زن کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات
40 مددجوی زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده، یاسوج و دنا در مهرماه امسال به کربلا، نجف و کاظمین اعزام‌شدند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای مدیران به تشریح عملکرد این حوزه در بخش اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی پرداخت.
امیدوار کار اندیش، معاون امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بابیان اینکه،40 مددجوی زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده، یاسوج و دنا در مهرماه سال جاری به عتبات عالیات اعزام شدند، اعتبار هزینه شده این اعزام را 32 میلیون تومان اعلام‌کرد.
وی آشنایی با شیوه زندگی ائمه اطهار، شناخت آداب زیارت، امام شناسی و تقویت روحیه دینی و مذهبی مددجویان را از اهداف اعزام آن‌ها به سفرهای زیارتی دانست.
کار اندیش با اشاره به اینکه، 363 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در شش‌ماهه نخست سال جاری به عتبات عالیات تشرف یافتند، اعتبار هزینه شده در اعزام این تعداد مددجو را 290 میلیون و 400 هزار تومان عنوان‌کرد.
وی گفت: در مدت یادشده هزار و 442 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان بااعتبار 504 میلیون و 700 هزار تومان به مشهد مقدس مشرف‌شدند.
وی با اشاره به طرح شوق زیارت کمیته امداد برای اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی از خیران و مردم نیکوکار دعوت‌کرد تا کمیته امداد را در اجرای این طرح خداپسندانه یاری‌کنند.
ایجاد اشتغال برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد با کمک خیریه ستاره نور طاها
خیریه ستاره نور طاها و کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد باهدف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مسئول خیریه ستاره نور طاها در مورد مفاد این تفاهم‌نامه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بابیان اهداف مشترک کمیته امداد استان و خیریه ستاره نور طاها در خدمات‌رسانی به نیازمندان، راه‌اندازی طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را از مفاد تفاهم‌نامه یادشده عنوان کرد.
فرید محبی، با اشاره به شرح وظایف کمیته امداد مطابق با آیین‌نامه‌ها و سرفصل‌های مختلف کاری ، افزود : بخشی از درامدهای این نهاد با مشارکت مردم و خیران ازجمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و تشکل‌های مردم‌نهاد تامین می‌شود که تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دو طرف قرارداد است.
محبی بابیان موضوعات مبنای تعامل به‌تناسب نوع خدمت خیریه ستاره نور طاها، بر عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه تأکید کرد.
وی در توضیح چگونگی ساخت مسکن مددجویی و جلوگیری از راه‌اندازی محله فقیرنشین، گفت: برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و تأمین محیطی امن برای مددجویان، منازل مسکونی نباید به‌صورت مجتمع ساخته شود.
محبی بابیان اینکه ساخت مسکن مددجویی در شهرها و روستای استان باید بر اساس ضریب محرومیت مناطق مختلف انجام شود، برای همکاری با خیریه ستاره نور طاها در بخش‌های مختلف ساخت مسکن، اشتغال‌زایی و تأمین جهیزیه اعلام آمادگی کرد.
 
توزیع 26 هزار صندوق صدقه در کهگیلویه و بویراحمد/ 124 طلبه‌زن مددجو درحوزه علمیه خواهران نیازمند کمک خیرین 

رئیسیان، مسئول خیریه ستاره نور طاها در این جلسه بابیان خدمات ارائه‌شده این مؤسسه در مناطق مختلف کشور، به همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله شهردار، مسکن و شهرسازی و کمیته امداد درراه اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی و ساخت مسکن برای مددجویان و نیازمندان تأکید کرد.
وی افزود: این مؤسسه آمادگی دارد برای خرید جهیزیه مددجویان، تأمین سبد غذایی کودکان و مادران باردار دچار سوءتغذیه وراه اندازی مشاغل خانگی با کمیته امداد همکاری کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار