کارشناس برنامه «باغ رویایی» شبکه قرآن سیما ضمن اعلام خبر پخش این برنامه همسو با اجرای طرح «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی» تأکید کرد که تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن در این برنامه مد نظر است.
کد خبر: ۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 23 June 2015

رضا نباتی، کارشناس برنامه «باغ رویایی» شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: برنامه باغ رویایی که همسو با اجرای طرح قرآنی «1449، قرآن، کتاب زندگی» برای مخاطبان کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است هر روز از ساعت 16 تا 16:30 به روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود.
وی با بیان اینکه بخشی از برنامه باغ رویایی به آموزش و بخش دیگر به معارف قرآنی اختصاص دارد، افزود: در بخش آموزش، آیه‌ای از قرآن کریم آموزش داده می‌شود به این صورت که در ابتدا صحیح‌خوانی و بعد فصیح‌خوانی را آموزش می‌دهیم. در مرحله صحیح‌خوانی بچه‌ها باید عبارت را بخوانند تا چشمشان با عبارت آشنا شود و در بخش فصیح‌خوانی نیز معلم می‌خواند و بچه‌ها تکرار می‌کنند.
نباتی ادامه داد: در بخش مفاهیمی برنامه نیز به مفاهیم و درک معنا توجه داریم؛ در این بخش از بچه‌ها سوال می‌پرسیم و آنها جواب می‌دهند. مرحله بعد تدبر در آیه است که هر یک از بچه‌ها هرآنچه که از آِیه آموخته‌اند، بیان می‌کنند.

درگیری ذهنی بچه‌ها با آیات قرآن مهم‌ترین هدف «باغ رویایی»
وی با عنوان این مطلب که هدف اصلی ما در برنامه باغ رویایی، درگیری ذهنی بچه‌ها با آیات قرآن است، افزود: معلم در این برنامه بیشتر نقش راهنما را دارد و بیشتر تلاش داریم که بچه‌ها با موضوع مورد نظر درگیری ذهنی پیدا کنند تا به سبک زندگی که مورد نظر مقام معظم رهبری است نزدیک شویم.
کارشناس برنامه باغ رویایی اظهار کرد: برنامه باغ رویایی هرچند که در طول اجرای طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی پخش می‌شود اما پخش این برنامه پس از اجرای طرح و در طول سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

آموزش قرآن با توجه به اهداف آموزش عمومی قرآن
وی درباره ویژگی‌های آموزش قرآن در این برنامه تلویزیونی گفت: در این برنامه نگاهمان بر این بود که از قالب روخوانی و قواعد تجوید و ... به سمت آموزش خود قرآن بیاییم و نحوه آموزش قرآن را با توجه به اهداف آموزش عمومی قرآن دنبال کنیم؛ برنامه باغ رویایی در واقع پاسخی به اهداف آموزش عمومی قرآن کشور است.
نباتی ادامه داد: برنامه تلویزیونی باغ رویایی به عنوان یک الگو در زمینه آموزش قرآن است که به نظر می‌رسد تمامی برنامه‌هایی که در جهت آموزش قرآن اجرا می‌شوند، می‌توانند به نوعی از این برنامه الگوبرداری کنند و به این سمت حرکت کنند تا اهداف آموزش عمومی قرآن نیز محقق شود.
وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه ما در جهت سبک زندگی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته‌اند حرکت کند باید سبک آموزش ما نیز جدید باشد که البته این اتفاق در برنامه باغ رویایی رخ داده است.

گله‌مندی از جامعه قرآنی به دلیل عدم اظهارنظر درباره برنامه‌های قرآنی سیما
این کارشناس قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گله‌مندی از جامعه قرآنی که هیچگاه نسبت به پخش برنامه‌های قرآنی در شبکه قرآن سیما و دیگر شبکه‌ها اظهار نظر نمی‌کنند، گفت: در برنامه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی که از تلویزیون پخش می‌شود همواره شاهد آن هستیم که مخاطبان این برنامه‌ها اظهارنظر خود را به گونه‌های مختلف بیان می‌کنند اما دوستان قرآنی نسبت به برنامه‌های قرآنی صداوسیما بی‌تفاوت هستند.
وی ادامه داد: زمانی که یک فیلم سینمایی و یا یک سریال از تلویزیون پخش می‌شود برای مخاطبان خاص خود به قدری جذاب است که از این برنامه‌ها کلی حمایت می‌کنند اما اگر یک برنامه قرآنی پخش شود قرآنیان هیچ اظهاری نظری ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار