عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: برای تغییر نام شورا حرفمان قانون است، البته اختلاف‌نظرهای جزئی نیز وجود دارد. یا باید برای این سه شهر شورای مجزا و مستقل ایجاد کرد و یا اینکه شورای شهری برای این سه شهر داشت.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 04 November 2017
حسن خلیل‌آبادی، درباره حفظ آثار میراث فرهنگی در تهران اظهار داشت: میراث فرهنگی ما همانند سازمان بهزیستی دارای کمبود امکانات و مشکلات مالی است.

وی با اشاره به اینکه قانون در حوزه‌های مختلف به‌اندازه کافی وجود دارد، گفت: ما مشکل اجرا را داریم که به دلیل کمبود منابع اقدام‌های لازم بر اساس قانون صورت نمی‌گیرد. به‌عنوان مثال اگر خانه فردی جزء آثار میراث فرهنگی باشد، سازمان میراث فرهنگی بودجه لازم را برای نوسازی و بازسازی آن ندارد.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: متأسفانه ما برای مواردی ازجمله آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ارزش قائل نمی‌شویم.

خلیل‌آبادی ادامه داد: در هر موزه بیش از 20 دوربین وجود دارد و ما نیز می‌توانیم اشیاء ارزشمند خود را که در انظار عمومی وجود دارد، مانند مجسمه‌ها و کاشی‌هایی که اخیراً ربوده شده است توسط دوربین‌های مداربسته مراقبت کنیم و هزینه زیادی نیز این اقدام ندارد.

وی افزود: گشت‌های شهربان در سطح شهر تهران فعال است و اگر ساخت و سازی غیرمجازی صورت بگیرد، همان لحظه در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند، ولی چطور مجسمه‌ای را با جرثقیل می‌برند و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتصابات صورت‌گرفته در شهرداری تهران و دادن حکم سرپرستی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیران معرفی‌شده باید استعلام‌های لازم را دریافت کنند، بنابراین در ابتدا حکم سرپرستی برای آنها صادر می‌شود و سپس حکم مسئولیت دریافت می‌کنند، بنابراین این اقدام قانونی است.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه ارتباط شورای شهر با شهردار تهران تاکنون چگونه بوده است، گفت: قرار شده هر دو هفته یک‌بار جلسات بین اعضای شورای شهر و شهردار تهران برگزار شود و با توجه به اینکه شهردار تهران نمی‌خواهد خارج از کادر شهرداری نیرو بیاورد، بنابراین نقدهایی به وی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: اگر مدیری سلیقه‌اش با شهردار و اعضای شورای شهر همخوانی نداشته باشد، با حفظ تکریم و حقوق انسانی جابه‌جا می‌شود و از درون پرسنل شهرداری یک نفر جای آن مدیر را خواهد گرفت.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: ما معتقدیم کشور باید به سمتی برود که در تغییر و تحولات فقط رئیس‌جمهور و وزرا تغییر پیدا کنند و معاونان و مدیران بر سر جای خود باقی بمانند، ولی متأسفانه بعضاً تا آبدارچی یک مجموعه هم با تغییر و تحولات تغییر می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه انتقادهایی به شورای پنجم می‌شود که مصوبه‌ای تاکنون نداشته‌اند، گفت:‌ در ابتدا باید ساختار شورا اصلاح شود و نمایندگان شورا در بخش‌های مختلف مشخص شود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: در حال حاضر شورا 10 جلد مصوبه دارد و مشکل ما در اجراست و مصوبه در خصوص هرچه بخواهید داریم و ما باید دیگر به سمت نظارت برویم.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه شورای پنجم بجای طرح و لایحه باید به سمت نظارت برود، عنوان کرد:‌ اعضای فعلی شورا برای نظارت کافی نیستند و ما باید از شورایاری‌ها برای این موضوع کمک بگیریم. در استانبول که شهری همانند تهران است، 60 تا 70 نفر اعضای شورا هستند، ولی در تهران اعضای شورا را نیز از 31 نفر به 21 نفر تقلیل دادند.

وی درباره تغییر نام شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: برای تغییر نام شورا حرفمان قانون است، البته اختلاف‌نظرهای جزئی نیز وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: شورای شهر تهران، ری و تجریش درست است و دلیل آن نیز در قانون آمده است.

خلیل‌آبادی افزود: یا باید برای این سه شهر شورای مجزا و مستقل طبق اصل 100 قانون اساسی ایجاد کرد و یا اینکه شورای شهری برای این سه شهر داشت؛ چراکه هر سه شهر دارای هویتی خاص هستند که باید این هویت حفظ شود.

وی تأکید کرد: امروز حفظ هویت در جامعه ما بسیار مهم است و از کودک تا بزرگسال به دنبال هویت‌های خود هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار