معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز خبر داد
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز از دستگیری 17 متکدی پاکستانی در تبریز خبر داد و گفت: متأسفانه در بحث اتباع خارجی پس از صرف زمان و هزینه‌های گزاف برای شناسایی و دستگیری با توجه به انتقال به کمپ‌های مربوطه در پایتخت بعد از 24 ساعت رهایی دوباره به تبریز برمی‌گردند که این موجب مشکلات بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 08 November 2017
 سعید برزگر ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در بحث متکدیان به‌صورت بین بخشی با حمایت نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد که از گذشته در تبریز فعال هستند به این مسئله ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: در راستای نتیجه‌گیری هرچه بهتر حوزه تکدی‌گری را به سه دسته متکدیان اتباع داخلی و متکدیان اتباع بیگانه و کودکان کار تقسیم‌بندی کرده‌ایم و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها انجام‌ شده است.

وی بیان کرد: متکدیان و اتباع داخلی که ترکیبی از شهروندان تبریزی و استان و برخی اتباع داخلی که از استان‌های دیگر هستند که به دلیل فضای موجود در تبریز اقدام به این کار می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز ادامه داد: دسته دیگر متکدیان خارجی هستند که جزو اتباع خارجی بوده و خطری جدی برای تبریز و استان تلقی می‌شود و با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه‌های دولتی مرتبط و سازمان‌های مردم‌ نهاد تلاش کرده‌ایم در تبریز به‌صورت دقیقی با این موضوع برخورد کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در بحث اتباع خارجی پس از صرف زمان و هزینه‌های گزاف برای شناسایی و دستگیری با توجه به انتقال به کمپ‌های مربوطه در پایتخت بعد از 24 ساعت رهایی دوباره به تبریز برمی‌گردند که این موجب مشکلات بیشتر می‌شود.

برزگر بیان کرد: در دستگیری‌های اخیر اتباع پاکستانی در مرحله اول مجموعاً 17 نفر دستگیر شدند که 8 نفر آنان کودک بودند، با این‌ وجود درخواست اقدام محکم و قاطع برای عودت این اتباع به کشورهای خودشان داریم.

وی گفت: در مورد کودکان کار با توجه به اینکه این نوع شیوه برخورد و اقدامات انجام‌شده فوق‌العاده حساس بوده و خوشبختانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بهزیستی استان و شهرداری تبریز و همکاری بخش‌های دیگر به‌صورت نرم و بدون حساسیت در بحث کودکان کار به‌خوبی پیش می‌رویم و در آینده خبرهای خوشی را خواهیم شنید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز، بیان کرد: با توجه به اینکه مسائل فرهنگ و اجتماعی به‌ویژه بحث بازآفرینی پایدار شهری در مناطق کمتر برخوردار تا مشارکت خود اهالی و محلات در مناطق نباشد مشکلی رفع نخواهد شد.

وی تأکید کرد: لاجرم باید به این سمت برویم که از طریق شورایاری‌ها و یا عناوین دیگر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم چراکه با توجه به توسعه تبریز و الحاق روستاهای دیگر به تبریز مدیریت کلان‌شهرها بسیار سخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :