مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: جشن «رمضان و مهرورزی» با حضور هنرمندان چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود که جمشید مشایخی و «جناب خان» هنرمندان ویژه ما هستند.
کد خبر: ۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 25 June 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان:علی الهیاری، مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) فارس امروز (4تیر) در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه توانمندی های افراد تحت پوشش این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه 50 غرفه دارد که می خواهیم مشارکت مردم را جلب کنیم.

وی اضافه کرد: هفته اکرام و اطعام نیازمندان که از نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) تا شب شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اجرایی می شود که کاری بسیار ارزشمند است و همه دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کمک های مردم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از امروز به مدت 9 شب برنامه جشن رمضان با هدف معرفی توانمندی های مدد جویان کمیته امداد در زمینه اشتغال خرد و خانگی و همچنین جذب مشارکت خیرین و نیکوکاران در بوستان بعثت شیراز اجرا می شود که این جشن تا 16 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت، افزود: در طول ماه مبارک خیرین و مسئولین در قالب طرح «مفتاح الجنه» با خانواده های ایتام دیدار می کنند و مورد تفقد قرار می دهند که پیش بینی می شود یک هزار نفر در این طرح مورد تفقد قرار گیرند.

الهیاری با یادآوری این مطلب که 50 میلیارد ريال در سال گذشته برای اکرام ایتام و اطعام و همچنین 16 میلیارد ريال در سطح فارس زکات فطره جمع آوری شده است، افزود: در زمینه جذب تسهیلات اشتغال استان فارس مقام دوم را کسب کرد که در سال گذشته مبلغ 985 میلیارد ريال را از طریق جذب تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای وام های خوداشتغالی به خود اختصاص داد که 6 هزار و 135 طرح اجرا به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه 113 درصد جذب تسهیلات داشتیم که 13 درصد از سهم سایر استان ها بود، افزود: از لحاظ اشتغال زایی فارس استان اول کشور است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با تاکید بر اینکه در سال 93، سه هزار و 800 خانوار از محل اجرای طرح های خود اشتغالی به خودکفایی رسیدند، یادآور شد: با همت خیرین و نیکوکاران تاکنون 15 میلیارد ريال سبد کالا در دهه اول ماه مبارک رمضان توزیع شد که عمدتا بسته های غذایی برنج روغن حبوبات و گوشت بوده است امیدوارم برای دهه دوم افزایش پیدا کند.

الهیاری با اشاره به اینکه اگر می خواهیم مشکلات نیازمندان برطرف شود ماهانه در حد متعارف 10 هزار میلیارد ريال لازم است، اظهار داشت: کمک هایی که انجام می شود تنها پنج درصد مشکلات را پوشش می دهد و سال گذشته 380 میلیارد ريال برای درمان افراد تحت پوشش هزینه شد که برای درمان حداقل 2 هزار میلیارد ريال هزینه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال در روز عید فطر نزدیک به 200 پایگاه مشغول به جمع آوری زکات فطره مردم هستند، افزود: 500 هزار پاکت فطریه در درب منازل توزیع می شود.

این مقام مسئول گفت: جشن «رمضان و مهرورزی» با حضور هنرمندان چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود که جمشید مشایخی و «جناب خان» هنرمندان ویژه ما هستند و مردم می توانند با شماره 36002 کمک های خود را واریز کنند و هرچه جمع شود برای ایتام هزینه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار