مگر می شود از شهرداری شهری با بدهی میلیاردها تومانی معوقه به پیمانکاران یا حاتم بخشی میلیونها تومانی سرپرست شهردرای به دوستان ونزدیکان ویا شهری که چوب حراج بر درآمدهای ساخت وساز آن گذاشته شده ،انتظار شق القمر داشت ؟ وقتی مامور دون پایه شهرداری برای کوچکترین کار از مردم رشوه دریافت می کند ،مگر می شود انتظار داشت مدیرارشد او درآمد شهرداری رابه حساب شهرداری واریز نماید؟!
کد خبر: ۵۲۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 26 November 2017

تابناک ایلام ::شهر ایلام بعنوان مرکز استان ،اگرچه عنوان بزرگترین شهر استان را یدک می کشد ،اما در زمره شهرهای متوسط ویا حتی کوچک کشور قرار دارد ،شهر کوچک اما پر سر وصدایی که در زیر پوست آن می توان کلکسیونی از مشکلات ودرد ورنج ها را برشمرد و در رخسار نحیف و رو به احتضارش می توان نقش ونگارهایی از توسعه نیافتگی و محرومیت را مشاهده کرد.

همگام بادیگر شهرهای کشور ،پنج دوره شورای شهر و انتخاب شهردار به سبک وسیاق جوامع مترقی وتوسعه یافته را تجربه کرده ،اما هر دوره وضعش بدتر شده وبه جای پیشرفت دچار قهقرایی شده وپسرفتش  را در دستور کار قرار داده اند، به قولی گفتنی " همیشه هشتش گرو نهش است "

شهروندان ایلامی هر دوره به امید بهبود شرایط وتغییر وضع موجود ،زحمت انتخاب اعضای شورای شهر را به خود می دهند اما با روی کارآمدن شورا ،بجز تکرار اقدامات دوره های پیشین ،دعوا بر سر کمیسیون هاو ریاست شورا و معامله بر سر انتخاب شهردار ،به صورت عملی و عینی تغییر جدی در روند توسعه وپیشرفت شهر شاهد نیسیتیم ،همه هم می گویند " اوضاع مالی خراب است و نمی توانیم کار کنیم"،بدین ترتیب شهروندانش باید آهنگ " هرسال میگیم دریغ از پارسال " را همخوانی کنند!

اما حقیقت این است ؛ با بررسی اجمالی از وضعیت حاکم بر شهر ،می توان رگه هایی از امتداد مدیریت ناسالم شهری وتسری آن به آینده ،فساد دامنگیر در میان برخی مدیریتهای شهرداری وحتی ماموران دون پایه ،سوق داده شدن درآمدهای شهرداری به جیب برخی اعضا ،چشم پوشی بر ساخت وسازهای غیر قانونی ، فقدان درآمدزایی در شهر ،استخدام های فله ای رابطه ای اعضا شورا و شهرداری را مشاهده نمود که بی تاثیر در وضعیت جاری حاکم بر شهر نیست.

به نظر شما شهرداری که براساس چارت قانونی ودر قیاس با شهرهای مشابه باید 250 کارمند وکارگر داشته باشد ،اما به واسطه شورا وشهرداران گذشته بیش از 900 نفر حقوق بگیر رابه درون شهرداری گسیل داده است ،چگونه می تواند وبا کدام پول می خواهد برای عمران وتوسعه شهرش برنامه ریزی کند ؟ از شهرداری که بیش از 6 ماه است که حقوق کارگرانش پرداخت نشده و بیمه آنها را واریز نکرده است ، باید توسعه فضای سبز وزیباسازی و نظافت عمومی شهر را مطالبه کرد؟

مگر می شود از شهرداری شهری با بدهی میلیاردها تومانی معوقه به پیمانکاران یا حاتم بخشی میلیونها تومانی سرپرست شهرداری به دوستان ونزدیکان ویا شهری که چوب حراج بر درآمدهای ساخت وساز آن گذاشته شده ،انتظار شق القمر داشت ؟ وقتی مامور دون پایه شهرداری برای کوچکترین کار از شهروندان رشوه دریافت می کند ،مگر می شود انتظار داشت مدیرارشد او حقوقو وعوارض قانونی شهرداری رابه حساب درآمدها واریز نماید؟!

درست است که اخیرا شورای شهر فردی تحصیل کرده عمران وآگاه به مسایل مدیریتی و شهرسازی را درراس مدیریت شهری قرار داده است ،اما باور کنید ،شهردار هم یک نفر است ،تا تمام بدنه شهرداری تطهیر نشود ،تا رویه های ناسالم مدیریت و فساد لانه کرده در لابلای کارتابل های مدیریت های پرتعداد شهرداری زدوده نشود،تا بساط دکانهای دایر شده در شورا وشهرداری برچیده نشود ،تا تعهد دربین مدیران وکارکنان شهرداری تعمیق داده نشود ،وضع به همین منوال خواهد بود واگر "صادق خان "هم شهردار این شهربشود یک سال بعد درزیر گیوتین ناکارآمدی استیضاح، ذبح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار