معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین:
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 64 بیمار تحت حمایت باشگاه مثبت استان قرار دارند که از این تعداد 40 مرد، 23 زن و یک کودک هستند.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 04 December 2017
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین به مناسبت روز جهانی ایدز اظهار داشت: امروز با شناخت دقیق عوامل بیماری و چگونگی گسترش آن، راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها شناسایی شده است و با شناخت راه‌های پیشگیری می‌توان قبل از ایجاد بیماری آن را کنترل کرد.

وی ادامه داد: بیماری ایدز که از سه دهه پیش آغاز شده به سرعت در حال گسترش است؛ این بیماری یک بیماری عفونی محسوب می‌شود که راه‌های انتقال منحصر به فرد این بیماری آن را از سایر بیماری‌های عفونی متمایز می‌کند.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: انتقال از راه ارتباطات جنسی محافظت نشده میان ناقلان، تزریق خون آلوده، استفاده از وسایل تزریق مشترک آلوده موجب می‌شود تا این بیماری جزء بیماری‌های رفتاری طبقه‌بندی شود بنابراین راه‌های پیشگیری از این بیماری هم به صورت ویژه بوده و با تغییر رفتار میسر است.

غلامرضایی مطرح کرد: اثرات این بیماری سیستم خانواده و فرد، نظام‌های سلامت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تولید را تحت تأثیر قرار داده و هزینه‌های بسیاری برای سیستم ما وارد می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: به دنبال واگذاری فعالیت‌های حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد راه‌اندازی باشگاه مثبت با هدف ارائه خدمات حمایتی، مشاوره‌ای و درمانی به افراد مبتلا به اچ.آی.وی مثبت در دستور کار معاونت پیشگیری بهزیستی استان‌ها قرار گرفته و در استان قزوین این باشگاه از سال 1392 مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به این بیماران شد.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر 64 بیمار تحت حمایت باشگاه مثبت استان قرار دارند که از این تعداد 40 مرد، 23 زن و یک کودک هستند.

غلامرضایی برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی، توزیع سبد غذایی،کمک هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، همچنین ارائه کمک هزینه تحصیلی به فرزندان و فراهم کردن موقعیت‌های شغلی برای بیماران واجد شرایط و افراد تحت پوشش را از جمله اقدامات صورت گرفته در این باشگاه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار