مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه سیاسی شدن دانشگاه‌ها را امر مثبتی دانست و افزود: آنچه که مذموم است، سیاست زده شدن دانشگاه است.
کد خبر: ۵۳۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 09 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،طادق کعب به مناسبت روز "دانشجو" با بیان اینکه تعبیر شهید «بهشتی» بهترین تعبیر در مورد دانشجو است، گفت: شهید بهشتی درخصوص دانشجو عنوان کردند که دانشجو موذن جامعه است که اگر خواب بماند، نماز جامعه قضا می‌شود.

وی دغدغه مندی را ویژگی بارز دانشجویان برشمرد و اظهار کرد: دانشجو نه در ایران بلکه در هرکشور دیگری باید دغدغه کشورش و مسائل آن را داشته باشد.

کعب افزود: روحیه استکبارستیزی نیز ویژگی بارز هر دانشجو است که تنها مختص دانشجویان ایران نبوده و نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی مطالبه گری را دیگر ویژگی شاخص و بارز دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید در هر زمان آگاهانه و با بصیرت مطالبه‌گر خواسته‌های به 

حق جامعه خود باشند.

کعب در ادامه در خصوص انجام فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه گفت: سیاسی شدن دانشگاه امر مثبتی است و دانشجو باید در مسائل سیاسی دخیل بوده و اطلاع داشته و مطالبه گر باشد، اما آنچه که مذموم است سیاست‌زده شدن دانشگاه است.

وی افزود: دانشجویان باید به صورت مستقل مطالبات جامعه را پیگیری کرده و نباید دنباله رو اهداف افراد و جناح‌های سیاسی مختلف باشند.

وی اظهار کرد: سیاسی بودن دانشگاه به پیشرفت جامعه منجر شده و سیاست زدگی آن تنها بلوا و آشوب و انحراف به همراه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با اشاره به پویایی فضای دانشگاه‌ها، گفت: توقع ما بیش از اینهاست و جای پیشرفت دارد که فضای دانشگاه‌ها به فضایی پویاتر و با نشاط‌تر تبدیل شود.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار