رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید ۳۰ درصد انار کشور را برعهده دارد بر اثر سرما از بین رفته و هنوز به بهره برداری نرسیده است که این امر قیمت این محصول را افزایش داده است.
کد خبر: ۵۴۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 19 December 2017
تصویر مرتبط

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص قیمت میوه‌های مخصوص شب یلدا اظهار داشت: از اقلام میوه‌های موجود در بازار برای شب یلدا مصرف کننده تنها به دنبال دو قلم میوه است که این دو قلم هندوانه و انار هستند.

وی افزود: هندوانه در منطقه میناب برای شب یلدا کاشت شده و آماده ارسال و توزیع به بازار شب یلدا است. قیمت آن هم نسبت به سال گذشته هزار تومان کاهش داشته که حدود ۳۰ درصد می‌شود.

مهاجران در رابطه با قیمت انار خاطرنشان کرد: انار به صورت انبوه تولید در داخل داریم اما قیمت آن ۶۰ درصد بالاتر از سال گذشته است و امکان افزایش قیمت برای شب یلدا هم وجود دارد. در حال حاضر در میدان میوه و تره بار قیمت این میوه ۷ هزار تومان شده که با رعایت ۵۰ درصد سود در خرده فروشی ها ۹هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در پایان دلیل بالا بودن قیمت انار را اینگونه بیان کرد: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید ۳۰ درصد انار کشور را برعهده داشت بر اثر سرما از بین رفت و هنوز باغات ساوه به بهره برداری و تولید نرسیده است و همین امر باعث شد تا تولید این محصول در کشور مانند قبل نباشد و باعث افزایش قیمت این میوه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار