مسئولان استان فارس در پی درگذشت آیت الله حائری پیام تسلیتی صادر کردند.
کد خبر: ۵۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 20 December 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: مسئولان استان فارس با صدور پیام های جداگانه درگذشت آیت الله حائری را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی درگذشت حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است:
فقدان آیت الله حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی قدس الله نفسه الزکیه عالم جلیل القدری، که عمری را در سنگر فقاهت، تهذیب نفس و مبارزه با طاغوت زمان سپری کرد، مایه تأسف و تألم خاطر گردید.

رحلت این عالم بصیر را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مردم ولایتمدار تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می‌نماییم.

تسلیت مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس
آیت‌الله علی شیخ موحد مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی پیام تسلیتی صادر کرد. 
متن این پیام به شرح زیر است:

إنا لله و إنا إلیه راجعون
خبر درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت‌الله حائری، موجب تأثر شدید حقیر گردید. لازم می‌دانم شمه‌ای از حالات آن به حق پیوسته را به اطلاع مردم شریف شیراز برسانم.

مردی باهوش و استعداد فوق‌العاده و در عین حال در خانواده‌ای علم‌دوست و تقوا پیشه تربیت شد و همه وجودش در خدمت اسلام و مسلمین بود. سال‌ها در مدرسه آقاباباخان و سال‌های زیادتری در شهر مقدس قم، علوم اسلامی را فراگرفت. زحمات و رنج‌ها در راه انقلاب تحمل نمود. 
ارادتی خالصانه به امام (رضوان الله علیه) و رهبری داشت. اطاعت از آن‌ها را واجب می‌دانست. آنچه در طول امامت جمعه شیراز انجام داد، بر اساس عقیده به خدمت بود، نه کسب شهرت و ثروت.

حقیر درگذشت او را به رهبر معظم انقلاب (دام ظله) و جامعه روحانیت و فرزندان بزرگوارش تسلیت عرض میکنم و او را مصداق حدیث شریف می‌دانم. «من أکثر ذکر الله اظله الله فی جنته»

نماینده فارس در مجلس خبرگان درگذشت آیت الله حائری را تسلیت گفت
 نماینده فارس در مجلس خبرگان در گذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

آیت الله کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در گذشت ایت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

خبرارتحال عالم ربانی، عارف الهی، متفکر نواندیش و ادیب فرزانه حضرت آیة الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه موجب اندوه و تأثر شدید گردید.

آن مجاهد فی سبیل الله با عمری تلاش و مجاهدت چه در مبارزه با طاغوت و چه در سنگر امامت جمعه و چه در کرسی‌های دانش و نظریه پردازی، خدمات بی بدیلی به وطن و اسلام کرد.

حضور اثرگذار آن معلم اخلاق در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، هیچ گاه از یاد و خاطره رزمندگان اسلام نخواهد رفت.

آن مرد بزرگ تا آخرین لحظات عمر شریفش، دغدغه تحول در علوم انسانی و آرزوی تأسیس این علوم بر مبنای نورانی اسلام را داشت. اینجانب این مصیبت بزرگ را بر فرزندان و بیت شریف آن عالم ربانی، مردم شریف ایران به خصوص مردم ولایتمدار فارس و شیراز تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، رضوان الهی و علو درجات مسئلت دارم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه فجر در پی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی
فرمانده سپاه فجر استان فارس در گذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس سردار هاشم غیاثی طی پیامی در گذشته نماینده سابق، ولی فقیه در استان فارس را تسلیت گفت.
در متن پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عمر بابرکت خویش را در راه اعتلای دین اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (علیهم‏السّلام) صرف نموده و در مبارزات انقلاب اسلامی بر علیه رژیم شاهنشاهی زحمات فراوانی متحمل شدند.

این عالم مجاهد در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی بخصوص در جغرافیایی فارس همواره حضوری آگاهانه و با بصیرت داشت و بعنوان یکی از برترین اسوه‌های ولایتمداری برای تثبیت نظام اسلامی و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

درگذشت این عالم فرهیخته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مکرم و بخصوص به حضرات علما و مردم مومن استان فارس تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با شهدای انقلاب اسلامی را برای آن عالم بزرگوار مسئلت می‏ کنم.

پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه علمیه فارس
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس با صدور پیامی ارتحال آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

ارتحال تأسف بار عالم ربانی، مجاهد فی سبیل الله و دانشور نواندیش، حضرت آیة الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه، ایران اسلامی به خصوص استان فارس و شهر شیراز را در سوگی عمیق فرو برد.

آن عالم خستگی ناپذیر و زاهد با عمری تلاش و مجاهدت خالصانه، خدماتی ارزشمند و بی بدیل به اقشارگوناگون به خصوص جوانان و بالأخص دانشجویان و دانشگاهیان کرد.

درس‌های حکیمانه و تمثیل‌های شیرین آن مربی بزرگ و حضور أثرگذار آن شخصیت معنوی در جمع رزمندگان اسلام از یاد نخواهد رفت.

آن اندیشمند بزرگ از ابتدای حیات علمیش تا آخرین لحظات عمر شریفش، دغدغه علوم انسانی اسلامی داشت و برای نیل به این هدف از هیچ کوششی دریغ نورزید. خدای منّان روح آن عالم فرزانه را با ارواح طیبه اولیائش محشور فرماید.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این مصیبت بزرگ را به بیت شریف آن عالم ربّانی، مردم شریف ایران به خصوص مردم شریف فارس و شیراز تسلیت عرض نموده و برای آن عالم ربانی، رضوان الهی و علوّ درجات مسئلت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار