معده درد از جمله ناراحتی هایی است که بیشتر افراد یک بار در طول زندگی خود آن را تجربه کرده اند که درد و مشکلات معده می توانند زودگذر باشند، و یا ناشی از مشکلی جدی تر باشند که نیاز به پیگیری و درمان دارند. مشکلات معده معمولا به صورت های زخم معده، رفلاکس معده، معده درد عصبی، مسمومیت و ویروس معده و ... بروز می کنند.
کد خبر: ۵۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 23 December 2017

به گزارش تابناک : درد هایی مانند معده درد می تواند شما را از لذت بردن از وعده غذایی خود، گاهی از رفتن سر کار باز دارند و به طور کلی وقفه ناخوشایندی در زندگی روزانه را ایجاد کنند. اما به این دلیل که معده شما نمی تواند صحبت کند گاهی اوقات دشوار است که دقیقا چه مشکلی در رابطه با معده تان وجود دارد.

در این مطلب شما را تصوراتی در مورد معده درد و درست یا غلط بودن آن ها آشنا می کنیم.

معده درد

آیا غذاهای تند باعث زخم معده می شوند؟

برای مدت طولانی تصور می شد که خوردن غذاهای تند، خطرات زخم معده را افزایش می دهد. اما در حال حاضر یافت شده که اکثر زخم معده ها بواسطه یک عفونت با باکتری خاصی یا با استفاده از داروهای ضد درد مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن (NSAIDs) ایجاد می شود. گفته می شود غذاهای تند ممکن است برخی از زخم های موجود در برخی افراد را تشدید کنند و باعث معده درد می شوند، اما باعث این زخم هانمی شوند.

col luni


آیا باید از خوردن لوبیا به دلیل این که گاز زیادی تولید می کنند، اجتناب کرد؟

با وجود جوک های بسیاری که در مورد لوبیا و عمل گاز بودن آن ها وجود دارد، لوبیا عامل اصلی ایجاد گاز نیست. غذاهای لبنی در واقع باعث این موضوع می شوند، مخصوصا اگر شما به لاکتوز حساسیت داشته باشید که بسیاری از افراد این گونه هستند. همچنین، بدن انسان بالا رفتن سن کمتر و کمتر قادر به جذب لاکتوز می شود. برای خوردن غذاهای لبنی، از محصولات بدون لاکتوز استفاده کنید یا قبل از خوردن آن ها  لاکتاز آنزیمی  مصرف کنید.

لوبیا و معده درد

اگر معده من توانایی تحمل لاکتوز را نداشته باشد، آیا این بدان معنی است که من باید از مصرف تمام محصولات شیر خودداری کنم؟

حدود 75٪ از آمریکایی  آفریقایی ها لاکتوز را تحمل نمی کنند. اما همه ما با پیام هایی درباره اهمیت محصولات لبنی در سلامت عمومی خود شنیده ایم. افرادی که توانایی تحمل لاکتوز را ندارند در توانایی خود برای تحمل محصولات خاص لبنی نیز تفاوت دارند - در حالی که یک فرد ممکن است از خوردن یک لیوان شیر دچار علائم شود، دیگران ممکن است قادر به مصرف دو لیوان شیر بدون علائم باشند. برخی افراد می توانند ماست یا بستنی را تحمل کنند، اما هیچ وقت، در مورد شیر راحت نیستند. این موضوع اغلب موضوع سعی و خطا است که می توانید دریابید که کدام غذاهای لبنی و چقدر  برای شما بی ضرر هستند.

مقاومت به لاکتوز


 آیا سیگار کشیدن واقعا کمک می کند تا سوزش سر دل  و رفلاکس معده من کاهش یابد؟

برخلاف باور عموم در مورد آرام بخش بودن سیگار کشیدن,سیگار ممکن است خود به  سوزش سر دل مربوط باشد. نیکوتین می تواند اسفنکتر مری بالایی، ماهیچه ای بین مری و معده را آرام کند و  این طریق محتویات اسید معده را  وارد مری می کند. این افزایش رفلاکس اسید، دلیل اصلی رفلاکس معده یا سوزش سر دل است.

سیگار


آیا نشسته خوابیدن از سوزش سر دل و معده درد شب هنگام جلوگیری می کند؟

هیچ سندی در مورد این ادعا نیست که افراد مبتلا به سوزش معده باید در نشسته بخوابند تا صبح روز بعد با سوزش سر دل مواجه نشوند.ممکن است شما با بالا بردن سر خود به میزان 4 تا 6 اینچ با گذاشتن بالش هایی زیر سرتان حس بهتری داشته باشید.

خواب و سوزش سر دل


اگر آدامس راببلعم، آیا هضم آن 7 سال طول می کشد؟

باور این که  آدامس مدت طولانی در معده ما می ماند سخت به نظر نمی رسد، چرا که، بر خلاف سایر مواد غذایی، هنگامی که آن را می جوید، در دهان شما حل نمی شود. با این حال، آدامس واقعا به اعضای داخلی بدن شما نمی چسبد و باعث مشکلات گوارشی نمی شود. در عوض، دستگاه گوارش شما، درست مثل هر چیز دیگری که از آن عبور می کند، حرکت می کند، و آن را در عرض چند روز حذف می کند.

 

آدامس








منبع : اینفو سلامت 
برچسب ها: درد معده ، زخم معده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار