مدیرکل ثبت‌احوال اردبیل مطرح کرد؛
مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل از توقف رشد منفی تولد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 24 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، اسد حسن‌زاده پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تا سال ۹۰ متأسفانه شاهد رشد منفی تولد در استان بودیم اما از سال ۹۰ به بعد این نرخ متوقف شده و با افزایش تولد مواجه هستیم.

وی نرخ تولد در استان را ۱.۷۸ عنوان و اضافه کرد: برای رسیدن به جمعیت جایگزین می‌بایست به نرخ ۲.۱ برسیم که لازم است تمامی دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و ترویج این موضوع مشارکت کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اضافه کرد: در وفات وضعیت استان در حد نرمال بوده و میانگین سن وفات در استان ۶۷ سال محاسبه شده است.

به گفته حسن‌زاده در ازدواج نیز به نرخ ۱۲.۸ در هزار مورد رسیدیم که در مقایسه با نرخ ۹.۸ میانگین کشوری، وضعیت نرمالی داریم.

وی با تأکید به کاهش تعداد ازدواج‌ها در استان اضافه کرد: دلیل اصلی کاهش ازدواج به کاهش ولادت‌ها و افرادی که در سن ازدواج هستند، برمی‌گردد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان با تأکید به اینکه بازه سنی واجد شرایط ازدواج ۱۸ الی ۳۵ سال در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: برای افزایش ازدواج می‌بایست میزان موالید در استان افزایش یابد.

حسن‌زاده در خصوص آخرین وضعیت طلاق نیز افزود: آمار افزایش طلاق نیز در استان متوقف شده و به ویژه برای کاهش طلاق در پنج سال اول زندگی می‌بایست برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار