مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: باید حدود پنج هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در غرب شهرکرد خریداری و نصب شود اما تاکنون یک‌هزار و 100 فقره نصب و خریداری شده استقبال مردم مطلوب نبوده و درحال حاضر فروش وضعیت خوبی ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 01 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت‌الله بیگلری اظهار کرد: در حال حاضر حدود شش هزار فقره انشعاب آب در غرب شهرکرد وجود دارد.
وی افزود: باید حدود پنج هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در غرب شهرکرد خریداری و نصب شود اما تاکنون یک‌هزار و 100 فقره نصب و خریداری شده استقبال مردم مطلوب نبوده  و درحال حاضر فروش وضعیت خوبی ندارد.
بیگلری تصریح کرد: باید هرچه سریعتر شبکه فاضلاب در غرب شهرکرد تکمیل و نصب شود تا آلودگی کوچه، معابر، خیابان‌ها و بهداشت محیط به حداقل برسد.
بیگلری گفت: تاپایان سال مالی 95، 39 کیلومتر از فاضلاب غرب شهرکرد اجرا شده بود  و از ابتدای سال ۹۶  تاکنون حدود ۲۵ کیلومتر فاضلاب اجرا شد که مجموعا میزان شبکه فاضلاب غرب شهرکرد به 64 کیلومتر رسید.
وی ادامه داد: اگر هوا مساعد باشد تا پایان خردادماه سال 97 مابقی کار تکمیل خواهد شد.
بیگلری اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته به فاضلاب غرب شهرکرد در سال جاری 200 میلیون تومان بوده است در صورتی که حدود 4.5 میلیارد تومان اعتبار تنها در سال جاری برای اتمام طرح مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در غرب شهرکرد تاکنون 17 درصد شبکه‌های فاضلاب نصب و خریداری شدند در حالی که شرکت آب و فاضلاب شهری استان توان نصب تا 80 درصد را دارد و اگر مردم انشعاب بخرند، امسال هزینه خرید امتیاز انشعاب فاضلاب کمتر از سال آینده خواهد بود.
بیگلری با اشاره به اینکه اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در درجه نخست به نفع شهرداری است و به جمع‌آوری فاضلاب رها شده کمک می کند، اضافه کرد: شهردار متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی است و روزانه درگیر تمیز کردن کانال‌ها و خیابان‌ها است که با اجرای شبکه فاضلاب بسیاری از هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد.
بیگلری گفت: چهارمحال و بختیاری سر  منشأ رودخانه‌های زاینده رود و کارون است و این استان باید به عنوان یک استان پاک و تامین کننده آب پاک حفظ شود، لذا اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بایستی هرچه سریع‌تر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام فاضلاب همانند لردگان، بلداجی، گندمان، فرادنبه، بن و غرب شهرکرد و هفشجان و طاقانک، درصد جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری از 55 به حدود 75 درصد خواهد رسید که در سطح کشور رقم قابل توجهی است زیراکه میانگین کشوری در حال حاضر حدود 44 درصد است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار