در صورت تداوم فیلترینگ برنامه های پرطرفداری همچون تلگرام و اینستاگرام شركت ارتباطات سيار (همراه اول) با خطر کاهش شدید درآمد و همچنین تعدیل منفی مواجه است.
کد خبر: ۵۴۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 03 January 2018

به گزارش تابناک : همراه اول با نماد معاملاتی «همراه» یکی از شرکت های حاضر در بورس تهران است که عمده درآمد این شرکت ناشی از بسته های اینترنت برای مشترکین است.

با توجه به فیلترینگ شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام و اینستاگرام و با در نظر گرفتن این موضوع که عمده اینترنت خریداری شده توسط مشترکان برای استفاده از این دو اپلیکیشن به خصوص تلگرام می باشد که به گفته محمدحسن انتظاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، حدود 60 درصد از پهنای باند کشور را در اختیار دارد ودیگری یعنی اینستاگرام به گفته امیر خوراکیان ، معاون مرکز ملی فضای مجازی حدود 15 درصد پهنای باند کشور را اشغال کرده است، در صورت تداوم فیلترینگ درآمدهای همراه اول حداقل به میزان 50 درصد کاهش خواهد یافت.

در بررسی های میدانی انجام شده، دریک جامعه نمونه تجمعی بیش از 50 درصد افرادی که از اپراتور همراه اول استفاده می کنند، حداقل نیمی از هزینه هایشان مربوط به خرید بسته اینترنتی و استفاده آن در نرم افزارهای همچون تلگرام و اینستاگرام است، بعضا برخی افراد اظهار می دارند که چند نسخه از نرم افزار تلگرام را نیز در گوشی هایشان دارند که مربوط به شماره های مختلف است.

حجم اینترنت این افراد برای استفاده از سایر امکانات مانند وب گردی کمتر از ده درصد است، حال این سوال پیش می آید که در صورت تداوم فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام همراه اول با خطر تعدیل منفی سنگین مواجه است.

 

 

 

منبع : اقتصاد ایران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار