معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:شهرستان بافق نیز جز سه شهرستانی است که صد درصد اولیای دانش آموز آن باسواد هستند.
کد خبر: ۵۴۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 04 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در سومین نشست شورای سوادآموزی بافق با اشاره به طرح باسوادی اولیائ دانش آموزان در استان گفت: بیش از سه سال از طرح ابتکاری این استان برای محو بی سوادی می گذرد و هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را از این بابت به خود اختصاص داده است.

مرآت امین الرعایا افزود:شهرستان بافق جز سه شهرستانی است که صد درصد اولیای دانش آموزان آن باسواد هستند.

وی با بیان اینکه بافق می تواند در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی به عنوان پایلوت انتخاب شود تصریح کرد:با برنامه ریزی و در نظر گرفتن پاداش ویژه برای باقی مانده بی سوادان در شهرستان، ریشه کن کردن بی سوادی امکان پذیر است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده در خصوص افزایش افراد با سواد بیان داشت:در کشور 31تفاهم نامه و استان یزد نیز 46تفاهم نامه با دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و .. بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امین الرعایا همچنین تعداد بی سوادان باقی مانده در استان یزد را بیش از 21هزارو 740نفر عنوان و خاطر نشان کرد: تعداد بی سوادان باقی مانده گروه 10تا 49سال در شهرستان نیز بیش از 690نفر می باشد که اتباع غیرمجاز و افراد آموزش ناپذیر را شامل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشن شکرگزاری در این شهرستان خبرداد و افزود: با همکاری شهرداری مقرر شد که تعداد افرادی که طی 4سال اخیر باسواد شدند جشن شکرگزاری برای آنها در این شهرستان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار