کد خبر: ۵۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 04 January 2018

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، ابتدای امسال بود که خبری هولناک در حوزه قضایی پاکدشت به تیتر اول روزنامه‌ها و خبرگزاری ها تبدیل شد.

خبر چیزی نبود جز مرگ وحشتناک و دلخراش دختر بچه ای شش ساله به نام ستایش که به طرز فجیعی از سوی یک جوان به نام امیرحسین به قتل رسیده بود.

با توجه به حساسیت موضوع و همچنین ابعاد اجتماعی این حادثه پرونده با قید فوریت در دستگاه قضایی کشور تشکیل شده و براساس قانون به آن رسیدگی شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، ستایش 6 ساله را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد.

سرانجام با توجه به اعتراض خانواده قاتل پرونده به دیوان عالی کشور رفت و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شد.

امروز با توجه به استیذان صورت گرفته حکم به مرحله اجرا درآمد و امیرحسین به دار مجاازت آویخته شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار