فرماندار شمیرانات با اشاره به حکم توقف تخریب "هتل آرینا" توسط دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل به هم تنیده بودن پروژه و احتمال تخریب سایر طبقات، حکم تخریب هتل آرینا را که براساس رأی کمیسیون ماده 99 باید 3 طبقه آن تخریب می‌شد، متوقف کرد.
کد خبر: ۵۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۳ 30 June 2015
عزت‌الله خانمحمدی گفت: هتل آرینا که در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چندمتری از رودخانه جاجرود واقع شده، براساس رأی کمیسیون ماده 99 باید قلع 3 طبقه از بنا و پرداخت 4 میلیارد و600 میلیون تومان جریمه توسط مالک صورت می‌گرفت. بر همین اساس، بررسی‌های فنی انجام و کارگروهی تشکیل شد که نحوه اجرای حکم کمیسیون ماده 99 را بررسی کند.

وی ادامه داد: به لحاظ نوع سازه لازم بود تیم پیمانکار و فنی آشنا به وضعیت، موضوع را رسیدگی کند. در استانداری جلساتی تشکیل و مقرر شد در ابتدا خود مالک، مشاور و پیمانکار را ملزم کنیم تخریب انجام دهند تا به طبقات دیگر آسیب کمتری وارد شود و کار با کمترین هزینه انجام شود.

وی تاکید کرد: مدت سه هفته‌ای به مالک فرصت داده شد اما کار تخریب انجام نشد و زیر بار اجرای حکم نرفتند. در مرحله بعد آماده اجرای حکم شدیم و هماهنگی‌ها انجام شد که حکم توقف عملیات توسط مالک از دیوان عدالت اداری ارائه شد، البته این رای قطعی نیست و فقط رای کمیسیون ماده 99 را فعلا متوقف کرده تا رسیدگی‌های بعدی انجام شود و رای قطعی صادر شود. در حقیقت این پرونده مجددا در کمیسیون‌های مربوطه در تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و رأی نهایی صادر می‌شود.

ساخت هتل آرینا در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چندمتری رودخانه جاجرود در حالی آغاز شد که این مجموعه مجوز ساخت یک هتل‌رستوران در دو بلوک 7 و 3 طبقه را داشته، اما بعد از اخذ پروانه مربوطه، این مجموعه شروع به ساخت‌و ساز‌های غیرقانونی کرد و بلوک 7 طبقه را به 13 طبقه و بلوک 3 طبقه را به 5 طبقه به صورت غیر قانونی تبدیل کرد. با توجه به این که برخورد با ساخت‌و ساز در حریم آب شرب شهر تهران مورد توجه مسئولین است، ساخت چنین هتلی در چند متری جاجرود موجب تعجب بسیاری شد و همین امر باعث شد پرونده این هتل به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار