صابریان گفت: روزانه ٥ هزار و ٥٠٠ تا ٦ هزار تماس تلفنی داریم که از اين تعداد حدود هزار مورد آن مزاحمت است.
کد خبر: ۵۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 10 January 2018

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در نشست خبرى رونمایی از نرم‌افزاز اورژانس ۱۱۵، گفت: از ۵ مرداد امسال موتورلانس‌ها به اورژانس تهران اضافه شدند و اکنون در ۱۴۱ نقطه، موتورلانس در شهر مستقر هستند که با توجه به تراکم ماموریت، آمار حادثه ترافيكى و ترافيك شهرى در این مناطق مستقر شدند.

در زمان رسیدن به بالین بیمار به استادارد جهانی رسیده‌ایم
وى ادامه داد: پيش از راه اندازى موتورلانس ها زمان رسيدن بر بالين بيمار در تهران ٢٢ دقيقه بود كه با راه اندازى اين موتورلانس ها اين زمان به ١٠ تا ٢٢ دقيقه كاهش پيدا كرده است و به استاندارد جهانى رسيده ايم.

صابريان عنوان كرد: بیش‌ترین ماموریت موتورلانس ها در آذرماه بوده که ۱۹ هزار و ۵۵۷ ماموریت گزارش شده است، هر موتورلانس تقریبا روزانه ۷ تا ٩ ماموریت انجام می‌دهد كه اين تعداد ماموريت خارج از شرايط ويره مانند روزهاى آلوده هواست.

کاهش مصرف سوخت آمبولانس‌ها با موتورلانس
رئیس اورژانس تهران با اشاره به كاهش سوخت مصرفى به كمک موتورلانس‌ها گفت: ورود موتورلانس‌ها به مجموعه اورژانس تهران موجب شده است كه مصرف سوخت آمبولانس‌ها تا۵۰ درصد كاهش پيدا كند همچنين فرسودگی آمبولانس‌ها ۳۰ درصد کاهش پيدا كرده است.

صابريان ادامه داد: ما در تهران با كمبود نيرو مواجه هستيم؛ موتورلانس‌ها افزون بر گواهينامه موتور به گواهينامه ديگرى و آموزش هاى تخصصى نيز نياز دارند زيرا بايد ماموريت ها را به تنهايى انجام دهند، انجام انفرادی ماموریت سخت است و همین امر ما را مجاب کرد تا آمو‌زش‌های مضاعفى به این همکاران بدهیم.

رئيس اورژانس تهران با بيان اينكه روزانه ٥ هزار و ٥٠٠ تا ٦ هزار تماس تلفنی داریم که از اين تعداد حدود هزار مورد آن مزاحمت است، از مردم خواهش می‌کنيم تا اين كار را انجام ندهند زيرا جان شمار بسيارى به خطر مى افتد.

صابريان عنوان كرد: اورژانس تهران ۲۵ درصد مامو‌ریت‌های کل کشور را به عهده دارد و از دولت و مجلس تقاضای همکاری داريم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار