لزوم پرهیز از سفرهای غیرضرور؛
با خروج سامانه بارشی از امروز سرمای شدید و یخبندان گسترده در دو روز آینده در سطح استان اردبیل حاکم می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 28 January 2018
به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی‌مهر با بیان این مطلب افزود: بر اثر وزش باد، کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در محور نیر به سراب از امروز تا آخر هفته ادامه می‌یابد که با توجه به این امر از تمامی مردم انتظار داریم تا از سفرهای غیرضروری در این مدت اجتناب کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با خروج سامانه بارشی از امروز از منطقه، سرمای شدید و یخبندان گسترده طی دو روز آینده در سطح استان اردبیل حاکم خواهد شد به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در مناطقی از مرکز و جنوب استان  طی امشب و صبح فردا به 18 تا 22 درجه زیر صفر هم برسد.

وی با تاکید بر بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، مراکز پرورش ماهی، دامداری و مرغداری‌ها، حفاظت از تجهیزات گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار، پیشگیری از اتلاف انرژی و پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب گفت: بازدید ضد یخ رادیاتور وسایل نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی نیز برای جلوگیری از یخ‌زدگی و توقف عملیات عمرانی به ویژه بتن‌ریزی نیز تا پایان هفته توصیه می‌شود.

دولتی‌مهر با اشاره به مجموع بارش ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان یادآور شد: در چهار روز گذشته آلوارس سرعین با 74 سانتیمتر بیشترین بارش برف و بیله‌سوار با 32 میلیمتر بیشترین بارش باران را داشته است که در این مدت ارتفاع برف در اردبیل نیز به 22 سانتیمتر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه صبح امروز نیز تمامی شهرهای اردبیل دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند، تصریح کرد:  دمای هوای صبح امروز اردبیل منفی هشت درجه بود که خلخال و سرعین با منفی 11 درجه سردترین و پارس‌آباد با صفر درجه گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار