کد خبر: ۵۵۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 28 January 2018

تداوم بارش برف در بسیاری از استان‌ها باعث بسته شدن برخی راه‌ها، تعطیلی مدارس و لغو برخی پروازهای فرودگاه‌ها در روز گذشته شد.

به گزارش خبرنگاران کیهان و خبرگزاری‌ها بارش برف استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، تهران، استان مرکزی، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه‌ را سفیدپوش کرد. در شنبه شب و روز یک‌شنبه محور فیروزکوه(محدوده گدوک) دارای مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید و در استان آذربایجان شرقی(محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل(گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بود.
همچنین مدارس استان‌های البرز، همدان، برخی مناطق مازندران، قزوین، مناطق صعب‌العبور گلستان، برخی مناطق کردستان، اردبیل، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی،کرمانشاه و مناطق 19گانه تهران‌ و فیروزکوه و دماوند دیروز یکشنبه به علت بارش برف تعطیل شدند.
در استان‌های تهران و قزوین فعالیت ادارات با دو ساعت تاخیر آغاز شد و در استان البرز نیز دیروز تمام ادارات به جز دستگاه‌های امداد رسان تعطیل بودند.
با توجه به بارش شدید برف و کولاک و کاهش دید افقی زیر 200 متر تمام پروازها در فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد تهران، فرودگاه ایلام و چهار پرواز فرودگاه زاهدان لغو شد.
* پرواز گوآنگجو چین- تهران که به دلیل شرایط نامساعد جوی تهران ساعت 3 و 45 دقیقه دیروز در فرودگاه بین‌المللی زاهدان فرود آمده بود پس از 11ساعت و نیم دقیقه توقف در فرودگاه زاهدان ساعت 15 و 15 دقیقه دیروز عازم تهران شد.
* 5 هزار قوطی کنسرو و 7 هزار تخته پتو شنبه شب گذشته و دیروز میان مسافران در راه مانده و گرفتار در میان برف محورهای سخت‌گذر و کوهستانی استان تهران توزیع شد و با اعزام 16 دستگاه خودرو حمل سوخت سیار، کار سوخت‌رسانی به خودروهای مسافران در مسیرهای ارتباطی و برف‌گیر استان از شب یکشنبه انجام شد.
* فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست از علوفه‌دهی به جانوران خودداری کنند و در صورت تمایل به مشارکت در تغذیه حیات وحش علوفه را به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل دهند.
* استاندار تهران اعلام کرد به دلیل برودت هوا و یخبندان در سطح معابر تمامی مدارس و دانشگاه‌های استان تهران امروز تعطیل است.
* 25 تیم امدادرسانی به 4 هزار و 500 نفر گرفتار در برف جاده‌های استان البرز دیروز خدمات‌رسانی کردند. 52 نفر در اشتهارد، ساوجبلاغ و طالقان اسکان اضطراری یافتند.
* راه ارتباطی 150 روستای استان کردستان بر اثر بارش برف و کولاک بسته شد و راهداران بازگشایی آن را آغاز کردند.
* شرایط نامساعد هوا سفر رئیس‌جمهوری به کرمان را لغو و آن را به آینده موکول کرد.
* بارش سنگین برف و سقوط درختان یا شاخه‌ها روی کابل‌ها و سیم‌های برق‌رسانی، برق 5 هزار خانوار روستایی در شرق استان گیلان را قطع کرد. این خاموشی‌ها در روستاهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل اعلام شده است. این قطع برق 75 روستا را دربر گرفت. به غیر از 3 شهرستان یاد شده برق روستاهای بیجارکنار قطعی موردی برق وجود داشت که پس از اطلاع بلافاصله رفع مشکل شد.
* استاندار البرز از بازگشایی کامل آزادراه تهران- کرج با تلاش نیروهای امدادی راهداری و پلیس خبر داد. 50 راه روستایی در طالقان نیز با بارش برف سنگین مسدود شد. ارتفاع برف در برخی از مناطق طالقان به 90 سانتی‌متر رسید.
* مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد به علت برودت هوا و دشواری تردد دانش‌آموزان، مدارس استان البرز در تمام مقاطع تحصیلی امروز برای دومین روز تعطیل خواهد بود.
مهدی مهرور افزود: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان علاوه بر مدارس کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان نیز تعطیل می‌باشد و کلیه ادارات و بانک‌های استان البرز به جز دستگاه‌‌های خدمات‌رسان و امدادی امروز کار خود را با 2 ساعت تاخیر آغاز می‌کنند، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی کماکان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.
* به گزارش خبرنگار کیهان از ساری، اداره آموزش و پرورش استان مازندران هم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی بارش برف شدید تمامی مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم آموزش و پرورش مناطق دودانگه، چهاردانگه، هزارجریب نکا امروز تعطیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار