رئیس هیئت‌های مذهبی استان فارس گفت: از 7 هزار هیئت مذهبی در این استان، 700 هیئت در شهر شیراز مشغول فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی است.
کد خبر: ۵۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 01 July 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:مظفر مختاری اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در راستای آموزش‌های قرآنی، احکام، مسائل روز، رفع شبهات دینی و تکریم شعائر دینی خدمات ارزنده‌ای را به جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف جامعه ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آئین‌های ادعیه، افطاری به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان و نیز فضاسازی و آماده‌سازی شهر، پخت و توزیع نان صلواتی در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) از دیگر فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان فارس است.

رئیس هیئت‌های مذهبی فارس تصریح کرد: بیش از 120 هیئت مذهبی بانوان نیز در این استان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، احکام، بسط و گسترش شعائر دینی و مذهبی فعالیت دارند.

مختاری بیان داشت: هیئت‌های مذهبی این استان با قدمت بیش از 300 سال یکی از ارکان و ستون‌های حفظ و ترویج فرهنگ شیعه در فارس و به‌ویژه در کشور است.

وی اضافه کرد: بیش از 800 نفر از مداحان فارس نیز عضو هیئت‌های مذهبی این استان هستند که با انتخاباتی که در این اواخر صورت گرفت تعدادی از مداحان مجرب نیز به کار آموزش مداحی در این شهر مشغول شده‌اند.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان فارس بیان داشت: ساماندهی بیش از 150 هزار نفر در آئین عزاداری ایام محرم و عاشورای حسینی، استقرار و استفاده پیرغلامان و اعضای هیئت‌های مذهبی از 70 درصد از اماکن موقوفات شیراز که منصوب به سیدالشهدا (ع) برای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی بوده نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز دینی است.

مختاری اظهار داشت: عضویت هیئت‌های مذهبی در حرم‌های مطهر احمد بن موسی (ع)، سید علاءالدین حسین (ع) و علی بن حمزه (ع) و دیگر اماکن مذهبی و نیز اجرای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر و غبارروبی حرم‌های مطهر از جمله فعالیت‌های تشکل هیئت‌های مذهبی فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار