با فرمان حرکتی که جناب استاندار در برنامه سیمای استانی صادر کرد و مدیران را به دو گروه ماندنی و در حال تغییر تقسیم بندی کرد، جنبشی در مدیران به وجود آمد و برخی را بهوش کرد که ازخود حرکتی نشان دهند.
کد خبر: ۵۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷ 30 January 2018

تابناک ایلام :: این روزها هر سایت خبری را نگاه میکنی بدون شک خبری، نظری یا تحلیلی در مورد کشتی به گل نشسته آموزش و پرورش استان را در لابلای صفحات آنان خواهی دید. این که این دستگاه بزرگ و تاثیرگذار از چه میزان حساسیت برخوردار است بر کسی پوشیده نیست. اینکه نیروی انسانی این دستگاه تا چه حد به لحاظ کمی و کیفی توانمند و تاثیرگذار است، امر غامضی نیست.

منتها با وجود افراد دارای توان پیدا و پنهان در جای جای استان، چرا گزینه ای کارآمد مدیرکل نمی شود یا مطرح نمی گردد؟ بدون شک این برمی گردد به دخالت سیاسیون و حواشی نمایندگان که هر کدام دوست دارند باد موافق به سمت آنان شروع به وزش نماید.

در بی سر و سامانی این دستگاه فرهنگی همین بس که هر شب رسانه های مجازی و نشست های خاص و عام همه از لزوم تغییر می گویند که ظاهرا هم به گوش استاندار ، هم وزیر و هم نمایندگان رسیده و قرار است ظرف نزدیکترین زمان به وقوع بپیوندد.

علایم این تغییر قریب الوقوع با انتصابات امروز جناب مدیرکل که سه شنبه چالشی لقب گرفت ، هویدا شد و در فرمانی چند سطری معاونت نهضت استان را به مدیریت شهرستان ایلام منصوب کرد و عنوان سرپرستی را به دایم تغییر داد و نیز در حرکتی عجیب فردی بدون تجربه کار در ساختار برنامه ریزی اداره کل که حساس و چالش برانگیز است را فرمان سرپرستی داد و معاونت جا افتاده در سیستم و سوار بر کار را به معاونتی دیگر گماردند.

خارج از اما و اگرهای مدیریتی ، اینکه بعد از پخش خبر انتصاب قریب الوقوع یکی از دیگر معاونان چه راست و چه دروغ به عنوان مدیرکل استان، آیا این انتصابات جز ایجاد هزینه برای جامعه فرهنگی و بستن دست و پای مدیرکل آتی برای تغییرات کارآمد چه می تواند باشد؟

قبلا در هشدار به مقامات استان گفتیم، آقایان!! جامعه فرهنگی حیاط خلوت بازنشسته های سیاسی کار نیست، حال بفرمایید این هم دست پخت روزهای پایانی جناب مدیرکل. جامعه فرهنگی استان میخواهد بداند چه اجبار و اصراری هست بر اینکه مدام مدیریت ها را با تعیین سرپرست به چالش کشیده شوند و زیر پوست شهر طالبان پست و مقام مدام یا در سفر یا در رکاب خواص باشند؟ آیا فردا نوبت سرپرست شدن مدیریت در آبدانان است و ایوان؟(بر اساس شنیده ها) جناب مدیرکل چرا برای جایگزینی یاران پیر و کهنسال سنواتی خود در فکر نیروهای جوان نیست؟ جناب آقای استاندار این بود شعار جوانگرایی در دولت روحانی؟ این بود عرض جنابعالی که با توجه به تجربه ام در این مقوله وارد می شوم؟ آیا باید عده ای سیاسی کار و بازنشسته در کوه و بیابان در کنار آتش و کباب برای جامعه فرهنگی تصمیم بگیرند؟

آقای استاندار!! شما عالیترین مقام اجرایی و نماینده دولت در استان هستید، انتظار میرود شخصا ورود کنید!!. آیا مشاوران فرهنگی شما گزارشی از سن و سال و سنوات این عالیجنابان چسبیده به صندلی ریاست را به شما نمی دهند؟ این است مصداق ساختن کادر مدیریتی برای سالهای آینده؟ جوانان فرهنگی این استان کی قرار است انرژی شان را صرف ساختن ویرانه ساخته شده و بجا مانده از تصمیمات نابجای این جماعت حاضر بکنند؟ چرا تصمیم جوانگرایی در حد شعر و شعار مانده است؟ جناب مدیرکل و بیشتر معاونان کهنسال شان کی می خواهند مجال نفس کشیدن به جوانان بدهند؟ آقایان اگر قصد خدمت دارید تشریف بیارید مدارسی که با مدیریت شمایان نفس شان به شماره افتاده و در مواجهه با مشکلات با خون دل مدیریت می شوند، لحظاتی کوتاه خدمت کنید تا فرق صف و ستاد را بدانید؟ بس نیست سی سال مدیریت؟ پس چرا در کلاس های درس جولان نمی دهید و فضل تجربه را نمی آموزید؟


امروز با این انتصابات فرمایشی حضرات در شرف تغییر و بیرون از گود، پازل هایی که قبلا هشدار داده شد نمایان گشت. بر جناب استاندار و نمایندگان خاصه رییس ستاد جناب روحانی فرض مسلم است که فریاد رسای فرهنگیان را بشنوند و مطالبه انبوه فرهنگیان را به خواست های چند بازنشسته سیاسی کار و افرادی معدود و غیرفرهنگی ترجیح داده و حلقه پیرامون خود را شکافته در بین معلمان قرار گیرند، همان فرهنگیانی که به امید روزهای بهتر و جوانگرایی و سپردن کار به کاردان و شایسته از خود و خانواده و مال و ماشین خود مایه گذاشتند تا این عزیزان در بهارستان سبز ملت ایران بحق فریادگر ناله هایشان باشند نه اینکه جمعی عافیت طلب که در فکر منافع خویشند برای روزی بیش و پستکی پیش، برایشان تصمیم بگیرند و به ریششان بخندند. زمان بس کوتاه و آقایان به عادت معهود باز شال و کلاه خواهند کرد و بر توسن سخن خواهند راند، آقایان ما مردمان تکرار اشتباه نیستیم، ما فرهنگیان خون دل خورده ، این بار تکرار نخواهیم کرد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
هزینه تراشی برای مدیر آینده نه انسانی و نه اخلاقی است. باید به حال استانی تاسف خورد که نمایندگان آن قبل از رای آوری مدام از فرهنگیان و حفاظت از منافع آنها می گویند اما همینکه رای آوردند همه را فراموش کرده و آموزش و پرورش و معلمان را رها می کنند.
همکار فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
کاملا موافق این مطالب هستم، کشتی به گل نشسته اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، هر لحظه امکان فرو رفتن در آب رو دارد، چرا از نیروها با توجه به تخصص آنها استفاده نمیشود. چرا فردی به نام ح. ع که دارای مدرک دکتری مدیریت بوده و 300مقاله علمی چاپ شده دارد و چندین کتاب چاپ شده داشته، باید در روستای چنگوله شهرستان مهران به مدت 9 سال ابتدایی تدریس کند و کماکان در آن منطقه به تدریس ابتدائی مشغول بوده. چرا نباید متناسب با تخصص و رشته تحصیلی از ایشون استفاده بشه؟؟؟
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
ح . ع تازه چند ساله استخدام شده . از استخدامب های دوران احمدی نژاده . که همه رو دادن ابتدایی . اگه کارایی داره همون بهتر چنگوله کار کند .کار برای خدا دل سردی نداره جناب ح . ع.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
این همه داد و بیداد می شود ولی کو فریادرس اما چند روز دیگه میشم
دلاوران ، نام آوران به نام یزدان با تبعیض فراوان با مدیران ناکارمد بسازید و فعلا بیاین خیابان استکبار داره نگاه میکنه.
من موندم این آقایان با این همه وسایل و دستگاه نظارتی کل استکبار را رصد میکنند چرا ....مدیران آموزش و پرورش استان را نمی بینند. بخدا با چشم غیر مسلح و سواد عادی همه چی دیده میشه نیاز به تلاش بیشتر نیست.
خدا حق مان لی تان بسینی مقامات ناشنوا

درود بیکران بر تابناک که بحق منادی حقوق معلمان زجر کشیده شده است
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
متاسفانه مثل. ...چسپیده اند به صندلی های قدرت وفقط من وهمکارانم میدانیم دراین آموزش وپرورش رهاشده چه دارد برسرفرزندان ماومردم می آیدبه خصوص در شهرستان ها. این کهنسالان هم پشت پرده وهم روی پرده همه کاره اند ازسن بازنشستگی شان گذشته ول کن قدرت نیستن ای کاش قانون شودبالای 30سال خدمت رااجبارابازنشسته کنند.ببینیدیکنفردراین سیستم فرسوده می ماندجوانگرایی فقط شعاراست وبس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
یعنی این بنده خدا مدیرکل اگه کارای نداشته چرا این همه لوح تقدیر ا وزرا داشته شما برید سوابق نمایندگان شمال جنوب رابررسی کنید هرسه تاشون اندازه ایشون مدیریت نداشته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
با سلام و احترام خدمت همه خوانندگان
(الناس علی دین ملوکهم) متاسفانه همه دستگاه های اجرایی جولانگاه بازنشسته ها شده اند.
لابد می توانند و هنوز قدرت و توان دارند.
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
این همه از جوانگرایی حرف میزنید!!! میانگین سابقه معلمین و کارکنان آموزش و پرورش بیش از ۲۵ سال است!! اینقدر مغرضانه مطلب ننویسید.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
رامین عزیز
ما به همون میانگین به فرموده شما 25 سال خدمت راضی هستیم
بازم خوبه کمی جوانگرایی میشه
البته اگر شما منتفع نیستید باید بدانی چقدر ناکارمدی وجود داره
چون با این میانگینی که شما فرمودید
حتما به منابع محرمانه دست دارید
یا سفارش آقایان است
بدست آوردن میانگین سنوات معلمانی که هرگز نمی شناسی
دسترسی به سیستم فناوری میخواهد
مگه نه جناب ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار