بنیان‌گذار آمایش سرزمین در ایران:
بنیان‌گذار آمایش سرزمین در ایران بابیان اینکه مطالعات آمایشی در ۳۱ استان انجام‌شده است، گفت: هیچ یک از اسناد آمایش سرزمین به تصویب مرجع عالی شورای آمایش نرسیده است.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 31 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حسن فولادی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برگزاری دومین همایش رویکرد نوین آمایش سرزمین به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه مطالعات آمایش در ۳۱ استان کشور صورت گرفته است، ابراز داشت: هنوز هیچ یک از اسناد آمایش سرزمین از سوی ۳۱ استان به تصویب مرجع عالی شورای آمایش نرسید و به علت گستردگی مبحث مراحل زیادی را باید تا نهایی شدن طی کند.

آمایش سرزمین - ایران

وی افزود: وظیفه‌داریم برای استان های مختلف چشم‌اندازهای توسعه را سامان‌دهی کنیم و در این راستا برخی از مصوبات تایید شده احتیاج به بازنگری دارد و اینگونه نخواهد بود که هر چه در شورای آمایش تصویب شد به مرحله اجرایی برسد.

 بنیان‌گذار آمایش سرزمین در ایران بابیان اینکه مراقبت و نظارت، مطالعات و موضوعات آمایش سرزمین هنوز به استحکام لازم نرسیده است، ابراز داشت: در خروجی برخی استان‌ها تصمیم‌گیری‌های خوبی که در بعد کلان بتواند توصیه‌های عملی و کاربردی را اجرایی کند، وجود دارد اما هنوز در طرح آمایش سرزمین نیازمند تعامل و تبادل اطلاعات هستیم.

فولادی در پاسخ به این پرسش که چه میزان در طرح‌های کلان کشور با حوزه آمایش مشورت می‌شود، تصریح کرد: بی شک به طور ۱۰۰ درصدی برای طرح‌های بزرگ با این حوزه مشورت شده اما در طرح‌های بزرگی مانند انتقال آب تصمیم‌گیری‌ها راهبردی و فرا بخشی است و لذا مراجع قوی‌تری نسبت به انجام یا عدم تکمیل آن اقدام می‌کنند.

وی بابیان اینکه در بسیاری از مناطق با تصمیم‌های استراتژی بالاتر از سطوح آمایشی به دستاوردهای خوبی دست یافتند، افزود: سناریوهای مختلفی در حوزه بحران و انتقال آب موردبررسی قرار می‌گیرد که باید با ظرفیت سنجی و شناخت قابلیت‌های مختلف بر پایه‌های زیستی ابعاد طرح را مورد واکاوی قرار دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار