تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود شدید معلم در سال‌های آینده احساس می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 31 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تیمور نظری‌فرد اظهار کرد: در رابطه با بازنشسته شدن معلمان در چند سال آینده دغدغه‌های زیادی وجود دارد البته آمار و ارقام مختلفی در این زمینه وجود دارد اما حداقل دو سوماز نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش کشور بازنشسته و جمعیت دانش آموزی به 17 میلیون نفر خواهد رسید که در این صورت ایران به شدت با کمبود معلم مواجه می‌شود.
وی با تاکید بر تقویت همکاری‌های دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان اصلی‌ترین متولی تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش است که به دو روش پذیرش از طریق کنکور و ماده 28 به جذب و تربیت نیرو می‌پردازد.
نظری‌فرد با بیان اینکه ورود نومعلمان دانشگاه فرهنگیان زمینه ساز تحول خوبی در نظام آموزش و پرورش استان شده است، گفت: تلاش ما بر این است تا با تربیت معلمانی متخصص و متعهد بهترین نیروها را در اختیار سیستم آموزشی کشور قرار دهیم.
وی در ادامه افزود: ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان فرصتی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده تا در صورتی که امکان تامین نیرو از طریق تعهد خدمت میسر نباشد از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با توجه به گذراندن دوره‌های مهارتی و ضوابط و شرایطی که آموزش و پرورش تعیین می‌کند جذب نیرو داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 643 دانشجو در سه مرکز دانشگاهی پردیس بحرالعلوم، پردیس شهید باهنر و مرکز آموزش عالی شهید رجایی در رشته‌های آموزش ابتدایی، ادبیات فارسی، کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی و کارشناسی ارشد ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار