شهردار ملارد با اشاره به مشکلات ملارد در بخش فرسوده گفت: جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملارد در بافت فرسوده سکونت دارند که البته این امر به دلیل مهاجرت تصاعدی به این شهرستان رخ داده است.
کد خبر: ۵۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 03 February 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، علی سلگی در سخنرانی پیش از خطبه این هفته ملارد ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: مشکلات در شهرهایی همچون ملارد که شهرنشینی پیش از ایجاد شهر شکل گرفته و فاقد هرگونه زیرساخت می‌باشد بسیار زیاد است که البته باید در این زمینه همه تلاش کنیم تا این مشکلات را از پیش‌روی عموم مردم برداریم.

وی با بیان اینکه در شهرهای اقماری همچون ملارد که رشد جمعیتی تصاعدی دارد و بسیار نزدیک به کلان‌شهر تهران و پایتخت است امکانات زیادی نیاز است افزود: اکنون نزدیک به یک سوم جمعیت و سازه‌های شهر به جهت وجود صنایع و شرکت‌ها در منطقه و اطراف آن به نوعی خوابگاهی است که این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کندو سبب کاهش مشارکت مردم جهت پیشرفت ملارد شده است.

کمبود زیرساخت‌ها در ملارد خدمات‌رسانی را با مشکل روبه‌رو کرد

شهردار ملارد عنوان کرد: کمبود زیرساخت‌ها سبب می‌شود که امکان امدادرسانی بسیار سخت باشد، وجود بافت فرسوده در این شهر سبب مشکلات بسیاری در حوزه خدمات‌رسانی می‌شود که در زلزله و برف اخیر نیز شاهد افزایش این مشکلات بودیم، چراکه این بافت فرسوده در کنار جمعیت بالایی که در خود جای داده است از نیازهای اولیه امدادی و خدماتی همچون عرض معابر و زیرساخت‌ها بهره نبرده که این خود بر مشکلات می‌افزاید.

سلگی با بیان اینکه در روزهای اخیر به واسطه اینکه گستره شهری ملارد بسیار بالا است کارمندان نیز در کنار حوزه خدمات شهر وارد عرصه خدمت‌رسانی شدند گفت: با فراهم کردن سیستم برف‌روبی و پاک‌سازی معابر را پیگیری کردیم و هر چه در توان بود به کار گرفتیم، البته برخی بی‌مهری‌هایی نیز در فضای مجازی به خادمان خود در شهرداری داشتند اما این موارد موجب نشد که حتی لحظه‌ای دست از خدمت‌رسانی برداریم، چرا که مردم ولی نعمت ما هستند.

وی تصریح کرد: شهر ملارد دارای 1200 معبر است و با وجود این حجم از کار و همچنین معضل بافت‌های فرسوده کندی در مسیر خدمت‌رسانی به وجود می‌آید، اما با توجه با فراهم کردن 74 دستگاه سبک و سنگین برف‌روبی و تسهیل رفت و آمد در معابر که همچنان نیز در حال انجام خدمت هستیم، توانستیم وضعیت مطلوبی را در بسیاری از معابر فراهم کنیم.

شهردار ملارد با اشاره به اینکه کمبود سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و .... در شهر مشهود است گفت: جمعیتی بالغ بر 150هزار نفر از جمعیت 300 هزار نفری ملارد در بافت فرسوده سکونت دارند و البته این هم به دلیل مهاجرت تصاعدی به این شهرستان رخ داده است.

بازآفرینی شهری در بخشی از ملارد به صورت پایلوت اجرا می‌شود

سلگی در ادامه سخنان خود با اشاره به حرکت مطلوبی که در بافت فرسوده در دیگر کشورها رخ داده و لزوم نکته‌برداری از موفقیت آنها بیان کرد: امروز لازم است که در مورد بافت فرسوده با مشارکت، حمایت و همدلی مردم اقداماتی انجام دهیم، البته قولنامه‌ای بودن و بدون سند بودن این بافت‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده با این حال در تلاشیم تا با فراهم کردن شرایط قانونی در قسمتی از منطقه به صورت پایلوت اقدامات لازم را انجام دهیم که در این مسیر نیازمند همراهی و مشارکت شهروندان هستیم.

کمیسیون جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری ملارد ایجاد شد

وی ضمن اشاره به ضرورت هدفدار کردن توسعه پایدار شهری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ملارد شاهد وجود طرح‌های سرمایه‌گذاری نبوده است و این امر قدری ما را با کاهش منابع روبه رو کرده، البته با حمایت‌های شورا اسلامی ملارد، همراهی مسئولان و تلاش شهروندان پروژه‌هایی را پیگیری کردیم که به لطف خداوند در دهه فجر بازار موبایل که مشارکتی است افتتاح می‌شود و برای بهبود شرایط جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کمیسیونی را در این رابطه در شهرداری ایجاد کردیم که با جدیت بیشتری در این مسیر بتوانیم حرکت کنیم.

شهردار در پایان اظهار داشت: برای برون‌رفت از مشکلات، قول می‌دهیم که صادقانه و متعهدانه در راستای خدمات شهری قدم برداریم، چراکه شما ولی نعمتان ما و لایق بهترین‌ها هستید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار