کد خبر: ۵۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فرماندار دنا با بیان جزئیات جدیدی از نزاع تپه قلات  گفت: درگیری در پارک قلات سی‌سخت موضوعی جزئی بود ولی دو شایعه بی‌اساس موجب کشاندن این درگیری به سطح شهر شد.
علی تاج‌امیری در گفت‌وگوی اختصاصی با ریواس زوایای جدیدی را از ماجرای درگیری در پارک قلات سی‌سخت و آخرین تصمیمات شورای تأمین مطرح کرد و افزود: مردم شهرستان دنا مطمئن باشند که تا زمان مشخص شدن عاملین و مقصرین اصلی این نراع عمومی در شهر سی‌سخت، صلح و سازشی در کار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه طرفین درگیری هم در شهر سی‌سخت و هم در روستای ده‌برآفتاب افراد شاخص و بزرگان زیادی دارند و ارتباطات فامیلی دارند، تصریح کرد: مردم ارتباط حسنه‌ای با هم دارند ولی این موضوع جنبه عمومی دارد و با صلح و سازش، فیصله پایان نمی‌پذیرد.
وی گفت: بعد از یک درگیری ساده در پارک قلات سی‌سخت، با ورود نیروی انتظامی، کاملا موضوع جمع شد ولی برخی افراد که اکنون در دست شناسایی هستند با ارسال پیامک‌هایی زمینه ادامه نزاع را فراهم کردند.
مقام ارشد امنیتی در شهرستان دنا، شایعه کشته شدن فرد وارد شده به پارک قلات و شایعه قشون‌کشی روستای ده‌برآفتاب به سی‌سخت را دو شایعه بی‌اساسی دانست که موجب شد تا این نزاع کش پیدا کند.
تاج‌امیری با بیان اینکه عوامل ارسال پیامک‌های عمومی و تماس برای تجمع و تحریک مردم در حال شناسایی هستند، ادامه داد: مسئول پارک قلات، فرد وارد شده به پارک برای تفریح و فردی با فامیلی (گ) از عوامل اصلی این درگیری و گسترش آن بودند که موضوع با جدیت در دست پیگیری است.
این مقام ارشد شهرستان دنا با رد شایعه تأخیر نیروی انتظامی در کنترل درگیری، توضیح داد: مسئول پارک می‌بایست در همان دقایق اولیه با ۱۱۰ تماس می‌گرفت.
وی افزود: اگر پارک قلات دارای روشنایی نبوده و ایراداتی داشته باشد بدون شک، شهرداری سی‌سخت نیز مقصر شناخته خواهد شد.
مقام ارشد اجرایی در شهرستان دنا از مراجعه افراد و ریش‌سفیدان طرف درگیری برای صلح و سازش خبر داد و اضافه کرد: طرفین درگیری می‌توانند در مسجدی مراسم صلح و سازش را برگزار کنند ولی این به معنی نادیده گرفتن جرم مقصرین، افراد شرکت کننده در نزاع و عوامل تحریک و پخش شایعات بی‌اساس نخواهد بود و بدون اغماض با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه در این نزاع ۶ نفر زخمی شدند، سه خودرو خسارت دیدند که یکی از آن‌ها واژگون شد و شیشه‌های منزل یکی از شهروندان در مجاورت کلانتری شکسته شد، یادآور شد: در همین زمینه ۶ خودرو توقیف، ۹ نفر بازداشت و ۱۰ نفر نیز از عوامل اصلی و مسببین این درگیری شناسایی که در دست تعقیب هستند.
وی ابراز داشت: به هیچ عنوان فردی از بازداشت‌ شدگان آزاد نمی‌شوند تا عوامل اصلی این نزاع شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شوند.
وی همچنین از شناسایی عوامل سنگ‌اندازی به کلانتری شهر سی‌سخت و واژگونی خودروها خبر داد و گفت: این افراد نیز در دست تعقیب هستند.
فرماندار دنا گفت: با بررسی‌های جامعی که در شورای تأمین این شهرستان صورت گرفته، ۲ نفر محرک اصلی نزاع تپه قلات هستند که به زودی به مراجع قضایی برای اشد مجازات، معرفی می‌شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به توریستی بودن شهر سی‌سخت تأکید کرد: چه سازش شود و چه سازش نشود، تحت هیچ شرایظی در برخورد با عاملین بی‌نظمی کوتاه نمی‌آییم.
تاج‌امیری گفت: این‌گونه حوادث در همه جا هست و نباید برخی با اهداف و نیات مختلف به آن دامن بزنند و موضوع را بزرگ جلوه دهند.
فرماندار دنا خاطرنشان کرد: شهر سی‌سخت شهری فرهنگی و مسافرپذیر است و ده‌‌برآفتاب نیز بزرگان زیادی دارد که از مردم می خواهیم که احساساتی برخورد نکنند و به شایعات دامن نزنند.
وی به مردم قول داد که بدون هیچ اغماضی با مسببین این‌گونه ناامنی‌ها به شدت برخورد می‌کنیم که شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار