در لحظه ورود به باغ با تعدادی از بلیط فروشان و کنترل کنندگان ورود و خروج مواجه می شوید که علاوه بر تعداد زیاد آن ها و شیوه ی کنترلی که نمی توان آن را تکریم میهمان نامید مواجه می شوید !
کد خبر: ۵۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 26 March 2018
هر گاه بحث از نقاط گردشگرپذیر در کهگیلویه و بویراحمد و حتی جنوب کشور می شود ، بی شک نام "چشمه بلقیس" به عنوان یکی از این نقاط بر سر زبان ها خواهد بود چرا که طبیعت زیبای شهرستان چرام و باغ معروف آن یعنی " چشمه بلقیس" آنقدر جذابیت دارد که رنج سفر را از دورترین نقاط کشور و یا خارج از کشور تحمل کرد و در آن گشت و گذاری زد.
حضور چشمگیر مردمی در باغ چشمه بلقیس
با شروع فصل بهار و آغاز تعطیلات نوروزی ، باغ چشمه بلقیس از معدود نقاط گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد است که با هجوم گسترده گردشگران مواجه می شود.
خانواده هایی که به همراه دوستان و آشنایان خود ، به این مکان تفریحی آمده و انتظار گذراندن لحظاتی شاد و مفرح را در ذهن خود مجسم می کنند. یا عروس و دامادهایی که از شهرهای دور و نزدیک به این باغ زیبا می آیند تا تصاویر لحظات اولیه زندگی مشترک خود رادر این باغ زیبا بر قاب کنند و از دیدن مناظر زیبای آن لذت ببرند.در این خصوص برخی تمهیدت لازم راباید مسئولین و متولیان شهرستان بر عهده گرفته و تلاش نمایند که کمبودها،نابسامانی ها ، سوء مدیریت ها را در لحظه رصد و در جهت برطرف نمودن آن ها اقدام نمایند.
 
میزبانی نگین سر سبز جنوب از گردشگران در بی تدبیری
اما کافی است سری به این باغ زیبا و سحر انگیز بزنید تا ببینید که برخی مشکلات بسیار ابتدایی چه راحت می توانند بر مداومت یا عدم مداومت حضور گردشگران برای سال های بعد در باغ "چشمه بلقیس" تاثیرگذار باشد.
ورود به باغ چشمه بلقیس با بی نظمی و عدم تکریم گردشگران
در لحظه ورود به باغ با تعدادی از بلیط فروشان و کنترل کنندگان ورود و خروج مواجه می شوید که علاوه بر تعداد زیاد آن ها و شیوه ی کنترلی که نمی توان آن را تکریم میهمان نامید مواجه می شوید ! از سر و صداهای زیاد تا گیر دادن های زیاد به برای کنترل دقیق تعداد افرادبا تعداد بلیط به گونه ای که گاها باعث اعتراض و حتی درگیری لفظی بلیط فروشان و گردشگران هم می شود یا حضور برخی افراد در محل ورود به باغ که هیچ گونه مسئولیتی ندارند و بیان سخنان نه چندان مودبانه هنگام ورود گردشگران به باغ تا شنای بدون لباس برخی محلی ها در حوض وسط باغ که برای بسیاری از خانواده هاقابل تحمل نیست و برخی مشکلات ریز و درشت دیگر!
یکی از مواردی که عجیب به نظر می رسد ، کنترل دقیق بلیط فروشی و ورود به باغ است به گونه ای که اگر یک خانواده 30 تا 50 نفره وارد باغ شوند ( معمولا سفرهای نوروزی دسته جمعی است)  با کنترل شدید تک به تک افراد مواجه می شوند اما جای سوال است که در ازای گرفتن این هزینه ورودی ، چه خدماتی در باغ ارائه می شود ؟ حتی یک نمازخانه هم در داخل باغ وجود ندارد و یا اینکه جهت قبله هم مشخص نشده است!
میزبانی نگین سر سبز جنوب از گردشگران در بی تدبیری / آقای فرماندار برای موج دوم سفرها به جلسه ای اضطراری نیاز است / جدیت و تلاش برخی مسئولین و بی مسئولیتی برخی از مدیران+ تصاویر
 
 طرح آرامش بهاری و عدم اسفاده بهینه از این ظرفیت
طرح آرامش بهاری یکی طرحهای خوب اداره اوقاف بوده که برخی از روحانیون آموزش دیده مختص اینگونه اماکن را راهی امامزاده ها کرده اما به خاطر گردشگرپذیر بودن چشمه بلقیس یکی از این روحانیون را در این محل مستقر کرده اند.
حجت الاسلام سید مصطفی موسوی نژاد که در بیرون از باغ چشمه بلقیس و در کنار چادر مدیریت خود نشسته بود ، در خصوص اقداماتی که در قالب این طرح انجام می دهند به خبرنگار تابناک گفت : در خصوص سوالات شرعی مراجعه کنندگان جوابگو هستیم ضمن اینکه یک چادر را به عنوان چادر کودک با برخی امکانات برپا نموده ایم وبا برنامه های شاد و نمایش فیلم ، قصه گویی ، کشیدن نقاشی و برخی برنامه های شاد ، سرگرم کننده و در عین حال آموزنده دیگر ، لحظات خوشی را برای کودکان رقم میزنیم که از چهره بچه ها مشخص است تا حدود زیادی توانسته ایم در اجرای برنامه ها موفق باشیم.
حجت الاسلام موسوی نژاد در پاسخ به این سوال خبرنگار تابناک که آیا برای تشویق بچه ها و ماندگاری خاطره ای خوش در ذهن آن ها هدیه یا جایزه ای هم برای فعالیت هایشان در نظر می گیرید ، گفت : ما بودجه ای نداریم اما از چند تن از مسولان شهر چرام خواستم که هدایایی کم قیمت تهیه کنند تا برنامه را برای کودکان خاطره انگیزتر کنم اما گفتند که برای این مورد بودجه ای در اختیار ندارند و ما هم آنچه در بضاعت داریم انجام می دهیم و سعی می کنیم کودکان و گردشگران با خاطره ای خوش از چشمه بلقیس به شهر خود برگردند.
 
مدیر گردشگری پای کار بود
در شهرهای گردشگرپذیری مانند شهرستان چرام که بودجه های قابل توجهی برای مدیریت برنامه ها وجود ندرد ، این مدیریت های با سلیقه و پای کار است که می تواند ضعف ها و کمبودها را برطرف نماید که متاسفانه برخی مدیران نتوانسته اند یا که نمی دانند تا چه میزان در بهبود وضعیت میزبانی میتوانند تاثیرگذار باشند ضمن اینکه برخی مدیران هم از همان ابتدا در ایفای نقش خود تلاشهای زیادی نموده اند و مطمئنا توانسته اند تا حدودی رضایت میهمانان را جلب نمایند.که از این دست مدیران می توان به آموزش و پرورش با اجرای خوب طرح اسکان و اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان به عنوان متولی اصلی مهیا سازی زمینه های زیرساختی و فرهنگی کمپ چشمه بلقیس اشاره کرد.
رئیس اداره گردشگری چرام که در حال بازدید از محل کمپ چشمه بلقیس بود در خصوص مهمترین اقدامات خود و همکارنش برای ایجاد محیطی زیبا و با نشاط در این کمپ به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : نمایشگاه صنایع دستی و معرفی غذاهای محلی به همت اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری چرام در محل کمپینگ ،رفاهی تفریحی چشمه بلقیس همراه با اجرای برنامه های فرهنگی ،موسیقی سنتی پخش فیلم کوتاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت استقبال از مسافرین و میهمانان نوروزی برگزار گردیده است.و تا ۱۳ فروردین دایر می باشد.
امیر عزیزی افزود : در این نمایشگاه غرفه هایی از قبیل اثار صنایع دستی هنرمندان ،تولیدات و توانمندیهای روستاییان، معرفی البسه محلی و پخت نان و غذاهای سنتی برپا می باشد که از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه دعوت بعمل می اید .
 
 
آقای فرماندار برای موج دوم سفرها به جلسه ای اضطراری نیاز است
موج اول تعطیلات نوروزی در حال پایان یافتن است  و چند روزدیگر موج دوم سفرها آغاز می شود . به نظر می رسد فرماندار جدید شهر چرام که تازه کار خود را آغاز کرده است ، لازم است برای بر طرف نمودن برخی اشکالات بسیار پیش پا افتاده که اتفاقا هزینه های چندانی هم ندارد و فقط به کمی تدبیر و مدیریت نیاز دارد ، جلسه ای دیگر تشکیل داده و ضمن گرفتن گزارش کار مدیران در موج اول سفرها ، آن ها را برای موج دوم توجیه نماید که اشکالات موجود برطرف و انشاالله از سال آینده شاهد افزایش ورود گردشگران به "چشمه بلقیس "همراه با افزایش کمی و کیفی خدمات باشیم .
با توجه به موقعیت گردشگرپذیری باغ چشمه بلقیس و تاثیری که این مکان تفریحی می تواند در بهبود وضعیت گردشگریشهرستان و استان داشته باشد ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد در موج دوم سفرها ، سعی در تهیه گزارشی دیگر خواهند نمود و انتظار از مسئولین این شهرستان می رود که نسبت به رفع برخی مشکلات پیش پا افتاده اما تاثیرگذار اقدام لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار