کد خبر: ۵۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 01 April 2018

کریم حاجی‌زاده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پل معلق پیرتقی در منطقه مشکول شهرستان کوثر کاربرد غیر گردشگری دارد و به همین جهت سازمان میراث فرهنگی استان نظارتی بر این مجموعه نداشته است.

وی افزود: این پل برای مقاصد عمرانی ساخته شده است و جزئی از کارگاه سد پیرتقی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری  استان اردبیل تصریح کرد: هرگونه عواقب مالی و جانی مسافران و گردشگران در پل پیرتقی متوجه مسئولین کارگاهی است و مسئولین کارگاهی باید از ورود افراد و گردشگران به روی این پل جلوگیری کنند.

وی اذعان داشت: پل معلق پیرتقی به طول 165 متر و به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران در سال 88 و صرفا برای تردد پرسنل و کارگاه سد پیرتقی طراحی و ساخته شده که هیچگونه کاربری گردشگری نیز ندارد.

حاجی‌زاده بیان کرد: طی ماه‌های اخیر جهت جلوگیری از وقوع هرگونه خطر برای گردشگران و مسافران حاضر برروی این پل مکاتباتی با مسئولین کارگاهی و پیمانکار مطالعاتی سد پیرتقی انجام شده تا در اولین فرصت از ورود گردشگران برروی این پل غیرایمن جلوگیری شود که متاسفانه با بی‌اعتنایی مسئولین کارگاهی مواجه شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ‌با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال ورود بیش از حد  گردشگران برای استفاده از این پل خطر سقوط گردشگران وجود دارد که مسئولین کارگاهی باید نسبت به ایمن سازی این پل اقداماتی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل  پل معلق پیرتقی در محل اتصال دو رودخانه ' گیوی چایی' و ' قزل اوزن' با 165 متر طول ساخته شده و ارتفاع آن از رودخانه به 60 متر می‌رسد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار