کد خبر: ۵۸۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 05 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از دنیای اقتصاد مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از مراجعه ۳۶ هزار دستگاه خودرو در ایام تعطیلات نوروز خبر داد. به گزارش «ایسنا» سید نواب حسینی‌منش با بیان اینکه ارتقای آگاهی شهروندان از مزایای انجام معاینه فنی قبل از سفر و احساس مسوولیت آنها موجب شده که هر سال میزان مراجعات در این ایام افزایش و رشد مثبت داشته باشد، افزود: در ایام نوروز همچون سنوات گذشته در روزهای تعطیل حداقل ۳ مرکز و در روزهای معمولی کلیه مراکز با تمام ظرفیت کاری فعال بوده‌اند.
حسینی‌منش از شهروندان تقاضا کرد نسبت به مدیریت زمان مراجعه به مراکز اقدام و قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خودروی خود به یکی از مراکز مراجعه کنند. به گفته وی، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت شلوغی مراکز با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲ از آخرین وضعیت مدت زمان معطلی و طول صف در مراکز مطلع شوند. همچنین می‌توانند با استفاده از سامانه نوبت‌دهی برای جلوگیری از اتلاف وقت با تعیین وقت قبلی در زمان و مکان مورد نظر مراجعه کنند. وی در ارتباط با وضعیت مردودی خودروها و اهمیت بحث معاینه فنی در ارتقای ایمنی تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۲ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی از تست ترمز مردود شدند و این یعنی نقص ترمز ۱۸۰هزار دستگاه خودرو با تجهیزات تشخیص داده و رفع ایراد شده است. همچنین در مراکز معاینه فنی حداقل ۱۸ آیتم مربوط به آلایندگی و ایمنی کنترل می‌شود که آزمون ترمز یکی از این آیتم‌ها است.
حسینی‌منش درخصوص معاینه فنی ویژه نیز که موجب اخذ تخفیف ۲۰ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک می‌شود، گفت: در حال حاضر در کلیه مراکز شهر تهران قابلیت انجام و اخذ این معاینه فنی امکان‌پذیر است و کلیه خودروها با اخذ این معاینه فنی مشمول تخفیف ۲۰ درصدی برای تردد در محدوده طرح ترافیک خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: هزینه مربوط به انجام معاینه فنی ویژه با معاینه فنی معمولی کاملا یکسان بوده و تنها در فرآیند تست آلایندگی و حدود مجاز گازهای آلاینده خروجی از اگزوز با یکدیگر متفاوت است. خودروهای انژکتوری در صورت سلامت کارکرد موتور و کاتالیست به راحتی می‌توانند معاینه فنی ویژه اخذ کنند و میزان مردودی خودروها در تست آلایندگی حدود ۲۹ درصد است که ۱۴ درصد از آن مربوط به مردودی خودروها در معاینه فنی ویژه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار