پرسپولیس که دو هفته قبلی لیگ برتر را با شکست مقابل استقلال تهران و سایپا پشت سر گذاشته و نتوانسته بود قهرمان زودهنگام لیگ هفدهم شود، بالاخره در مشهد طلسم را شکست.
کد خبر: ۵۸۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 10 April 2018

خبر ورزشی:شاگردان برانکو با تک‌گل وحید امیری در فاصله سه هفته مانده به پایان این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسیدند تا دل هواداران خود را شاد کنند. در این دیدار علی علیپور بهترین مهاجم پرسپولیس تلاش زیادی انجام داد که به میزبان گل بزند اما... با این وجود صدرنشین جدول گلزنان معتقد است قهرمانی پرسپولیس مهم و لذت‌بخش است و اصلاً و ابداً تعداد گل‌هایش را نمی‌شمارد. اگر می‌خواهید بدانید یک روز پس از قهرمانی پرسپولیس در سر علی علیپور چه می‌گذرد، با ما و صدرنشین جدول گلزنان باشید تا انتهای یکمصاحبه نیمروزی.

*شاید عرف این باشد که از تو بپرسیم یک روز پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چه حسی داری اما می‌خواهیم مصاحبه خودمان را از الگوی تو آغاز کنیم!

(با خنده) ایرادی ندارد. منظورتان کریستیانو رونالدوست؟‌!

* بله، گلی که به یوونتوس زد را دیدی؟

رونالدو شگفت‌انگیز است. کارهایی انجام داده که کمتر فوتبالیستی قادر به انجام آن است. او توانسته با کسب 5 توپ طلا جای خوبی در تاریخ فوتبال برای خود رزرو کند. آن قیچی ‌برگردان در ارتفاع 2 متر و 38 سانتی‌متر فوق‌العاده بود.

*هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد آن سانتر را با قیچی ‌برگردان وارد دروازه بوفون بزرگ کند. تو فکرش را می‌کردی؟

نه، آخر ارسال کارواخال پشت رونالدو بود و من فکر می‌کردم واسکس به جای کریس ضربه بزند اما... شگفت‌زده شدم. جلویتلویزیون میخکوب شد و با خودم گفتم واوووو...!

*با شنتیا بازی رئال و یوونتوس را می‌دیدی؟

نه، تنها بودم. مات و مبهوت آن گل شدم. تا یک ساعت بعد از بازی هم به آن فکر می‌کردم و حتی فردای آن روز در تمرین پرسپولیس نیز همه جا صحبت از گل آکروباتیک کریستیانو رونالدو بود.

*(به شوخی) ولی اغلب پرسپولیسی‌ها که بارسایی هستند؟!

شما خودتان بارسایی هستید. لطفاً همه بازیکنان پرسپولیس را قاطی نکنید! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) من، شجاع، علی بیرانوند و خیلی‌ها رئالی هستیم.

*اما فرشاد و کمال که بارسایی‌اند؟!

این دوتا بارسایی هستند ولی تعداد رئالی‌‌های پرسپولیس بیشتر است.

*رئال‌مادرید چند درصد شانس برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد؟

رئال در اروپا فوق‌العاده است. هیچ تیمی حریف شاگردان زیدان نمی‌شود و امیدوارم بتواند برای سومین دوره متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

*لیونل مسی، بارسا و محمد صلاح را دست‌کم نگیرید.

همه این‌ها درست ولی رئال‌مادرید یک‌جورهایی استاد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. تازه ما کریستیانو رونالدو را هم داریم!

*یعنی او بهتر از لیونل مسی است؟

هر دو تا خوب هستند اما به نظر من رونالدو چیز دیگری است. البته این نظر شخص من است.

*بسیار خوب، برویم سر اصل مطلب!

(به شوخی) تا الان اصل مطلب نبود؟!

*منظورتان بازی با پدیده در مشهد است. به نظر می‌رسید این مرتبه واقعاً برای برد و قهرمانی زودهنگام انگیزه داشتید.

ما همیشه انگیزه داشتیم. در ۲ هفته قبلی هم تلاش کردیم برنده شویم که نشد. این بار در مشهد خواستیم دل هواداران را شاد کنیم و خدا کمک کرد.

*جشن کوچکی هم در رختکن گرفتید. درست است؟

بله، خیلی خودمانی و کوچک بود ولی ان‌شاءا... جشن اصلی را در استادیوم آزادی و همراه با هواداران بامعرفت خودمان خواهیم گرفت.

*نقشه آب معدنی ریختن روی برانکو در نشست خبری پس از بازی با پدیده را چه کسی کشید؟

کار گروهی بود! (دوباره می‌خندد)

*شنیدیم کار فرشاد احمدزاده بوده است؟

نه، دسته‌جمعی چنین تصمیمی گرفتیم و خیلی هم خوب شد. به هر حال در پرسپولیس فضای رفاقت و صمیمیت زیادی وجود دارد و این شکلی خواستیم از سرمربی خود تشکر کنیم.

*در اتوبوس هم سرود قهرمانی خواندید؟

گفتم که به امید خدا سرود قهرمانی را همراه با 100 هزار پرسپولیسی در استادیوم آزادی خواهیم خواند.

*علی علیپور هم روی 18 ماند!

*منظورتان تعداد گل‌هاست؟!

*بله، می‌خواستی 24 گل بزنی و...

من هرگز تعداد گل‌هایم را نشمردم. خصوصی به یکی از دوستان مشترک خودمان گفتم دوست دارم 24 گل بزنم و به روح کاپیتان فقید پرسپولیس آقاهادی نوروزی تقدیم کنم که رسانه‌ای شد. باور کنید از ته دل می‌گویم برای من علی علیپور مهم موفقیت و قهرمانی پرسپولیس است و خوشحال می‌شوم تیم برنده شود.

 

*برخی‌ها معتقدند یک‌جورهایی آقای گلی تو هم مثل قهرمانی پرسپولیس تثبیت شده است؟

نه، این‌طوری نیست. هنوز 3 بازی دیگر از لیگ برتر باقی مانده و رقبای خوبی مثل مرتضی تبریزی، لوسیانو پریرا و حتی محمد قاضی هم حضور دارند. چیزی قطعی نیست.

*شاید مرتضی تبریزی 13 گله نزدیک به تو باشد. لوسیانو پریرا 11 گل و قاضی فقط 10 گل زده‌اند؟

همه این عزیزان و سایر مهاجمان لیگ برای من عزیز و محترم هستند. رقابت باعث پیشرفت است.

*گادوین منشا چرا دچار مشکل شده است؟

از چه نظر؟!

*اینکه گل نمی‌زند و به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شده است.

منشا مهاجم خوبی است، به هر حال سال اول بازی کردن در پرسپولیس و استقلال سخت است و این مسائل طبیعی است. با این حال مطمئن هستم او دوباره به دوران اوج برمی‌گردد.

*اسم استقلال وسط آمد، می‌خواستم از تو بپرسم که قبول داری این تیم، این روزها خیلی خوب بازی می‌کند؟

استقلال تیم بزرگی است. من برای این تیم احترام قائلم و معتقدم رقیب هرقدر قوی‌تر باشد، باعث پیشرفت تو می‌شود. به طور حتم سال آینده شاهد رقابت جذابی میان دو تیم در لیگ برتر خواهید بود.

*امسال به عنوان مهم آقای گلی رسیدی. هدف‌گذاری تو برای سال آینده چیست؟

گفتم که هنوز لیگ هفدهم به پایان نرسیده و آقای گلی من هم قطعی نشده است. بعد از اتمام لیگ برتر برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنم.

*شنیدیم یکی، دو پیشنهاد اروپایی و قطری داری. می‌دانیم با پرسپولیس قرارداد داری ولی به هر حال به رفتن فکر می‌کنی یا نه؟

در حال حاضر تمام فکر و ذکر من پرسپولیس است. ما یک بازی حساس در تهران با السد قطر داریم که برای صدرنشین شدن باید در آن برنده شویم. بنابراین به هیچ موضوع دیگری فکر نمی‌کنم.

*در دیدار رفت شکست تلخی را مقابل السد قطر تجربه کردید. لابد هم می‌دانی در آخرین بازی خود برابر الخریطیات در لیگ ستارگان 9 گل به ثمر رسانده است؟

بله شنیدیم اما مهم نیست. پرسپولیس به این مسائل فکر نمی‌کند و می‌خواهیم جلوی چشم هواداران خودی بهترین نمایش را ارائه بدهیم.

*باید روبه‌روی مرتضی پورعلی‌گنجی بازی کنی که به گواه اغلب کارشناسان بهترین مدافع تیم ملی ایران است. حرفی نداری؟

مرتضی پورعلی‌گنجی هم‌استانی من و فوتبالیست فوق‌العاده خوبی است. امیدوارم بتوانم در این دیدار عملکرد خوبی داشته باشم و رضایت مربیان و هواداران پرسپولیس را جلب کنم.

*نمی‌خواهی برای ژاوی کری بخوانی؟

اصلاً و ابداً! ژاوی فوتبالیست بزرگی است و یکی از بزرگان تاریخ فوتبال. احترام زیادی برای او قائلم و به خودم اجازه نمی‌دهم برای او کری بخوانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار