مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه های راهسازی محور ایلام - مهران قبل از اربعین تکمیل می شوند.
کد خبر: ۵۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،سید میرکمال الدین میرجعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویتهای استان ایلام بحث بهسازی محور ایلام به مهران است که هم اکنون در چند بخش در حال اجرایی شدن است.

وی بیان داشت: تمام هدف ما این است که پروژه های راهسازی در محور ایلام به مهران قبل از اربعین سال جاری بهره برداری برسد و در این راه از تمام امکانات راه و شهرسازی استان استفاده کرده ایم.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون در بخشهای مختلف این محور ماشین آلات راهسازی استان ایلام در حال کار هستند و ایمن سازی، بهسازی، حذف نقاط حادثه خیز، چهار بانده کردن برخی قسمت ها در حال اجرایی شدن است.

میرجعفریان افزود: پروژه مهمی از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران تحت عنوان راه کربلا تعریف شده است که هم اکنون بیش از ۵۲ کیلومتر در ۱۹ بخش در حال بهسازی است که کل طول مسیر ۱۰۹ کیلومتر است.

وی گفت: پروژه های جدیدی نیز در این محور برای حذف نقاط حادثه خیز در حال تعریف شدن است که در کمترین زمان ممکن باید بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: امسال ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت این سازمان برای راه های استان ایلام در بخش روکش آسفالت، سیستم روشنایی و...در نظر گرفته شده است.

مدیر راه و شهرسازی استان ایلام بیان داشت: در ماه جاری عمليات تعريض ۱۶ دستگاه پل در محور صالح آباد به مهران اجرایی شده که هدف از اجرای این طرح نیز كاهش ترافيك و ايمنی تردد زائرين آقا ابا عبدالله الحسين(ع) است که اين پروژه ها تا اربعين حسينی(ع) سال جاري به بهره برداری می رسند.

میرجعفریان افزود: یکی از طرحهای مهم دیگر برای پایانه مرزی مهران بحث سیستم روشنایی مرز مهران است که این طرح نیز به طول ۱۱ كيلومتر با اعتبار ۲۵ ميليارد ريال اجرایی و پيش بيني مي شود تا دو ماه آينده اين پروژه به بهره برداري برسد.

مدیر راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه اعتبارات نقش مهمی در توسعه پروژه های راهسازی استان ایلام دارد، گفت: بهسازي، ايمن سازي، تعريض پلهاي محور ايلام به مهران و احداث چهار خطه و روشنايي مسير مهران به پايانه مرزي از اقدامات در حال اجراي اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام است.

این مسئول بیان داشت: در مجموع امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه های استان ایلام و پایانه مرزی مهران هم در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تصمیمی که از سوی دولت در این زمینه گرفته می شود این میزان اعتبار به طور ۱۰۰ در صدی تخصیص پیدا کند.

۴۷ طرح حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه ها اکنون در مناطق مختلف استان در حال اجراست که طول تمام راه های در دست احداث ۲۰۴ کیلومتر است.

طول راه های استان ایلام سه هزار و ۱۸۳ کیلومتر است که شامل ۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۹۷ کیلومتر راه روستایی، ۸۷۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۶ کیلومتر راه روستایی است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار