نخستین نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» همدان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 09 July 2015
نخستین نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» همدان به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس ، نخستین نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» که به همت اداره ارشاد اسلامی شهرستان همدان از ششم تیرماه در دبیرستان شهید حاج‌بابایی دایر شده بود به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای متعددی از جمله تبلیغات اسلامی با غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با غرفه کودکان، سازمان اسناد ملی و بخش خصوصی به‌عنوان حامی برنامه صورت پذیرفت.

در نمایشگاه امسال بیش از 12 هزار جلد کتاب در قالب 5 هزار عنوان و با حضور بیش از 50 نماینده از ناشران سراسر کشور حضور داشتند که جدیدترین آثار خود در قالب موضوعات فرهنگی و مذهبی را با تخفیف 50 درصدی به علاقمندان عرضه کردند.

برگزاری نمایشگاه کتاب یک تعامل فرهنگی است

در همین راستا مدیر مسئول انتشارات برکت کوثر همدان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در واقع یک تبادل و تعامل فرهنگی است که حتی بین غرفه‌داران به صورت روزانه و بعدها از طریق تماس‌های کاری و فرهنگی با یکدیگر، برقرار می‌شود.

عباس رسولی شریف با بیان اینکه اگر حتی یک جلد کتاب از نمایشگاه به فروش برود کافی است؛ گفت: در این نمایشگاه‌هاست که مردم علاقمند با عناوین کتاب‌های مختلف آشنا می‌شوند.

وی که با بیش از 50 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال قرآن و عترت همدان نیز حضور فعالی داشت، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب قرآن و عترت همدان اگر چه به هر دلیلی کم‌رونق یا بی‌رونق بود ولی همیشه عمل برگزاری نمایشگاه سرشار از خیر و برکت است.

مدیر مسئول انتشارات برکت کوثر همدان با تاکید بر اینکه ممکن است در یک فعالیت فرهنگی با عدم استقبال نیز مواجه باشیم امری طبیعی است؛ گفت: مهم آن است که علل بی‌رونقی و یا کم‌رونقی این نمایشگاه را بررسی کرده و با ریشه‌یابی و حل موانع احتمالی موجود در مراحل و نمایشگاه‌های بعدی به جبران آنها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب همانند ذکر است، اظهار داشت: تکرار آن با تنوع و نیازهای روز جامعه و به‌عبارتی به ‌وز کردن آن حرف اول را در حوزه فرهنگی و کتاب می‌زند.

شریفی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب باید فرزند زمان خود باشد؛ افزود: برای رونق این حرکت مهم شایسته است از تمام ناشران کشور و در صورت امکان از ناشران مناسب و فعال خارجی نیز دعوت شده تا بتوان از تجربیات نمایشگاه‌های موفق به نحو شایسته بهره‌مند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار