مراکز فرهنگی اصفهان در هفته ای که گذشت!
تابناک:با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.
کد خبر: ۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 08 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.


-------------------------

اولین فراخوان شعار و موضوع مجلس محرم عاشوراییان

-------------------------

مجموعه فرهنگی عاشوراییان برای اولین بار فراخوان مشورتی «موضوع محوری و شعار مجلس محرم ۹۴» را برگزار می‌کند. مخاطبان و همراهان این مجموعه فرهنگی می‌توانند موضوعات و شعارهای پیشنهادی خود را به سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۶۵۱ و یا به آدرس ایمیلm.ashouraiyan@gmail.com ارسال نمایند.

مجموعه فرهنگی عاشوراییان پس از ۱۶سال برگزاری پرشور و پرمخاطب مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در دهه ی اول محرم الحرام با سبک و سیاقی متفاوت در اجرای برنامه با هدف تعظیم شعائر دینی و جذب مخاطبان جوان و نوجوان، برای اولین بار فراخوان مشورتی موضوع محوری و شعار مراسم محرم ۹۴ را برگزار می‌کند و بر آن است تا در مورد موضوع برنامه، که کلیه‌ی برنامه ریزی های محتوایی اعم از مباحث سخنرانی، موضوعات حاشیه ای، تولید محصولات فرهنگی و حتی انتخاب میهمانان ویژه را در برمی گیرد، از همه ی مخاطبان و کسانی که به نوعی همراه عاشوراییان هستند، نظرخواهی نماید.

نظر به اینکه مجموعه ی عاشوراییان در حرکت دوم خود موضوع سبک زندگی دینی را دنبال می کند، پیشنهادات میبایست حول محور ذکر شده باشد همانند مراسم سال گذشته که موضوع اصلی برنامه مهربانی بود و در ابعاد مختلف و متفاوت از جمله راه اندازی سامانه موج مهربانی، تدارک آیتم ویژه ی میهمانان، موضوعات سخنرانی هرشب و… طراحی شده بود.

همچنین فراخوان شعار مراسم محرم ۹۴ عاشوراییان، که از اصلی ترین موارد تبلیغی این برنامه است نیز جهت نظرخواهی و پیشنهادات همراهان و مخاطبان مجموعه اعلام می گردد.

در واقع شعار، شناسه ی اصلی مراسم های هر سال برای تفکیک آنهاست و اولین چیزی است که مخاطب در تبلیغات برنامه می بیند و قطعاً تأثیری به سزا دارد، بنابراین دغدغه ی مجموعه فرهنگی عاشوراییان برای انتخاب شعار، شعاری است که کوتاه، تیز، خلاق، جذاب، دارای مفهوم، متناسب با نیاز روز و بیانگر چشم انداز و رسالتی باشد که در اذهان ماندگار شود و در عین حال مخاطب را از لحاظ روحی- معنوی تحت تأثیر قرار دهد و قشر جوان و نوجوان را نیز در نظر گیرد؛ برای نمونه، تا به حال شعارهایی من جمله: عشق علیه السلام، طوفان ساعت ۳، بیا تا برویم و طوفان در پرانتز برای مراسمات سال های گذشته ی عاشوراییان انتخاب شده است.

گفتنی است برای منتخب شعار و موضوع ارسالی، هدیه ای به رسم یادبود در نظر گرفته شده است و مخاطبان می توانند پیشنهادات خود را تا ۲۵ تیرماه به سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۶۵۱ و یا به آدرس ایمیلm.ashouraiyan@gmail.com ارسال نمایند.

-------------------------

تشریح برنامه های طرح پذیرش باران مجموعه بهشتی

-------------------------

مجموعه فرهنگی شهید بهشتی (ره):طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط واحد پذیرش مرکز دانش آموزی همه ی برنامه های طرح پذیرش باران طبق زمانبندی قبلی برگزار شد.

جلسه اولیا

اولین برنامه ی این طرح ویژه والدین بارانی ها بود؛ جلسه والدین ، که در روز جمعه ۲۲ خرداد ماه در فرهنگسرای پرسش برگزار شد. در این جلسه ابتدا جناب آقای دکتر محمدباقر کجباف لزوم فعالیت های فرهنگی را تشریح کردند و سپس جناب آقای مهندس افتکاری قائم مقام مراکز فرهنگی به تشریح فعالیت ها و روند کلی مجموعه پرداختند و در پایان مراسم نیز والدین فرزندانشان را در برنامه های طرح پذیرش باران ثبت نام کردند.

سانس فوتبال:

اولین برنامه برای بارانی ها سانس فوتبال بود که در روز جمعه ۲۲ خرداد ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸در ورزشگاه شهیدبهشتی برگزار شد که افراد برحسب مدارسشان تقسیم بندی شدند و در دو سانس به بازی پرداختند.

بولینگ :

دومین برنامه برای بارانی ها سانس بولینگ بود که در روز یکشنبه ۲۴ خرداد ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸در سالن بولینگ پردیس واقع در چهارراه حکیم نظامی برگزار شد که افراد برحسب مدارسشان تقسیم بندی شدند و در دو سانس به بازی پرداختند.

اردوی رنگین کمان:

سومین برنامه و ویژه ترین برنامه برای بارانی ها اردوی رنگین کمان بود که در روز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه در اردوگاه شهید بهشتی (باغ ابریشم) برگزار شد.

در ابتدا نفرات به گروه هایی تقسیم بندی شدند و اولین برنامه ی اردو مسابقه نشریه بود که بین گروه ها انجام گرفت ، برنامه بعدی پس از اقامه نماز ظهر و عصر پخش کلیپ های ۱ دقیقه ای و ارزیابی توسط بچه ها بود و در ادامه صرف ناهار و برگزاری مسابقات وسطی فی مابین گروه ها و در آخر عکسی دسته جمعی گرفته شد و اردوی امسال بارانی ها هم تمام شد!

هیئت انصارالحسین (علیه السلام):

چهارمین برنامه هیئت انصارالحسین (علیه السلام) بود که در روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه مصادف با آخر ماه شعبان به مناسبت پیشواز از ماه مبارک رمضان با سخنرانی آقایان دلاوری و فولادگر و مناجات خوانی برادر محمد توکلی در سالن شهید تورجی زاده موسسه به همراه صرف افطاری برگزار گردید.

و آخرین برنامه ی این طرح نیز هیئت انصارالحسین(علیه السلام) می باشد که در روز چهارشنبه ۳ تیرماه برگزار خواهد شد و پس از آن از شنبه ۶ تیرماه ثبت نام اصلی متقاضیان ورود به مرکز دانش آموزی شروع خواهد شد!

-------------------------

**دور اول مناقصات طرح چرتکه**

-------------------------

مجموعه فرهنگی مدرس: اولین دوره مناقصات طرح تابستانی چرتکه روز شنبه 13 تیر ماه از ساعت 18 در محل پاتوق دانش آموزی برگزارخواهد شد.

در این دور از 4 عدد از مناقصات رونمایی خواهد شد و پروژه ها به کمترین پیشنهاد واگذار می گردد.

در ادامه می توانید پیشنهاد دو عدد از پروژه ها را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است سایر مناقصات در محل برگزاری رونمایی می گردد.

همچنین حضور حسابدار گروه ها، نماینده بانک و رابطین اجباری است و حضور بقیه اعضا بلامانع است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار