معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی آبخیزداری در ۳۰ هزار هکتار از سطوح حوزه‌های آبخیز استان انجام شد.
کد خبر: ۵۹۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 01 May 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، محمد هادی نوچه با بیان اینکه عملیات اجرایی آبخیزداری در سطح  ۳۰ هزار هکتار از سطوح حوزه های آبخیز در هشت شهرستان استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال شروع شده است، تاکید کرد: این طرح ها با هدف مبارزه با بیابان‌زایی صورت می گیرد.
وی افزود: در سال ۹۶ شاهد رشد ۱۱ درصدی اعتبارات بخش آبخیزداری در استان سمنان نسبت به سال پیش بودیم همچنین در بحث مدیریتی طرح های آبخیزداری نیز در این سال، رعایت تنوع و چرای دام، تعلیف دام در فصول مناسب و حفاظت و قرق در مراتع از نکات مورد توجه بوده است.
معاون منابع طبیعی استان سمنان گفت: از مقدار ۱۳۲ میلیارد ریال، ۸۱ میلیارد ریال از منابع ملی و مقدار ۵۱ میلیارد ریال آن از منابع استانی تأمین شده که خود سهم بسزایی در کاهش تبعات خشکسالی، کاهش سیلاب، حفظ خاک، کاهش فرسایش و رسوب و تغذیه سفره های زیر زمینی در سطح استان خواهد داشت.
نوچه با تأکید بر اینکه آبخیزداری مردم‌ محور است، تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری براساس تقاضای مردم و ساکنان روستاها اجرا و بنا به درخواست مردم مطالعات همه جانبه صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار