استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کار معلم فقط این نیست که علم را در ذهن دانش‌آموزان بگنجاند، بلکه گفتار، رفتار، نوع نگاه و حتی نحوه پوشش معلمان نیز در رفتار دانش‌آموزان تاثیرگذار است.
کد خبر: ۶۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 05 May 2018

مجید خدابخش در مراسم زنگ سپاس معلم در مدرسه فرزانگان ناحیه 4 تبریز، اظهار کرد: از منظر قرآن، معلم، علم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است وبرای همین است که بیش از صدها آیه در مورد علم و معلم داریم.

وی افزود: خداوند در قرآن به عنوان معلم خودش را معرفی می کند و بعد مسئولیت را به پیامبراکرم (ص) و دیگر پیامبران داده است که ماموریت آنها تعلیم و تربیت و تزکیه است.

خدابخش با بیان این که همه اقشار مردم دست پرورده معلمان هستند، ادامه داد: در جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید معلم تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم و با این حساب می توان گفت که معلمان عالی ترین و والاترین وظیفه ای که در 8 سال دفاع مقدس داشته اند را به بهترین نحو انجام دادند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته باشیم برای این که سرمنشا همه تحولات در جامعه از آموزش و پرورش شروع می شود.

خدابخش با بیان اینکه برای اشتغال باید مهارت را به دانش آموزان و دانشجویان آموزش دهیم، افزود: اتفاق ناگواری که در کشور افتاده تغییر مسیر تحصیل بسیاری از دانش آموزان به سمت رشته هایی مثل پزشکی است، در حالی که امروزه فرد ماهر در هر رشته ای از جمله کسی است که بتواند ابزار را به کار بگیرد.

وی با تاکید بر اجرای کارهای گروهی در مدارس بیان کرد: اگر علم مباحثه را که بیشتر در حوزه علمیه رایج است در مدارس استقرار دهیم قطعا معلمان بهتر می توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار