بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«نظر مشاور رئیس جمهور درباره روند مذاکرات هسته ای»،«در برابر ولایتی‌های بی‌ولایت و انجمن حجتیه خواهیم ایستاد»،«شاهکار تلویزیون در شب قدر»،«قرائتي: ظريف و عراقچي از مسئولان جگردار اين مملکت هستند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 11 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


نقطه مشترک داعش و قاتل امام علی(ع)

غلامحسین ابراهیمی‌دینانی چهره ماندگار فلسفه ایران و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در برنامه اخیر معرفت (شبکه چهارم سیما) با موضوع «شب در لسان عرفای اسلامی» با طرح این سؤال که آیا ما اندیشه منجمد داریم، گفت: بله، اما انجماد اندیشه از انجماد خاک و سنگ سخت‌تر است، افرادی نظیر گروه‌های داعشی و ابن ملجم مرادی، قاتل امام علی(ع) دارای اندیشه‌های منجمد هستند.


مقابله با حجاب، محور دشمنی با فرهنگ اسلام

21 تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد مقدس علیه کشف حجاب در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.آیت‌الله صافی گلپایگانی به این مناسبت در نوشتاری با عنوان «مقابله با حجاب، محور دشمنی با فرهنگ اسلام» ضمن اشاره به اهمیت مسئله حجاب و مفاسد روشن اختلاط مردان و زنان، تاریخچه‌‌ای از عداوت دشمنان اسلام با فریضه‌ حجاب را به اختصار بیان کرده و زنان مسلمان را به مراقبت بر حفظ حجاب و عفاف، سفارش کرده‌ است، در نوشتار این مرجع تقلید آمده است: رکن اصیل «حجاب»، اساس و پایه‌ای است که بانوان مسلمان در جهان به آن ممتاز هستند و کرامت و شرافتی است که به آن افتخار می‌کنند؛ همان اصلی که دشمنان اسلام به اهمیت آن تا آنجا پی‌برده‌اند که یکی از نخست‌وزیران اسبق انگلستان در نطقی به صراحت می‌گوید: «مادامی که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم. باید قرآن را بسوزانیم، کعبه را از بین ببریم (که وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند) و عفت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم.»


نظر مشاور رئیس جمهور درباره روند مذاکرات هسته ای

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در صفحه شخصی فیس بوک خود با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای نوشت:«روحانی یک روز زودتر از معمول به روسیه رفت؛ با رئیس‌جمهور روسیه دیداری طولانی تر از معمول داشت، در این دیدار لاوروف هم حضور داشت .به خاطر این دیدار طولانی جلسه مشترک 14 زمامدار بریکس اوراسیا و شانگهای با نیم ساعت تاخیر شروع شد. لاوروف در تمام مدت اجلاس پیامک میزد و دریافت می کرد. رئیس‌جمهور ایران سفر خود را کوتاه کرد و به ایران بازگشت؛ نیمه شب به تهران رسید و صبح در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. همان روز پوتین اعلام کرد تحریم‌های ایران باید به سرعت لغو شود .بعدازظهر اعلام شد مذاکرات با سرعت رو به پیشرفت است. ایران مدت‌هاست تصمیم سخت خود را گرفته است حال نوبت دیگران است که دل از تحریم کنده و زبان تکریم را بیاموزند. ما هم اهل صومیم و هم اهل عید. عید فطر سه دهه _نه سی روز_استقامت مردم ایران پیشاپیش مبارک باد.»


ذخایر نفت ایران چه میزان است؟

اوپک در جدیدترین برآورد خود از حجم ذخایر نفتی ایران در سال 2014 اعلام کرد، کل ذخایر نفت خام ایران در پایان سال 2014 به 157.53 میلیارد بشکه رسید.ذخایر نفت ایران در این سال نسبت به سال قبل پیش از آن 270میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر نفت ایران در پایان سال 2013 بالغ بر 157.8 میلیارد بشکه اعلام شده بود.بر اساس این گزارش، ایران از نظر بزرگی ذخایر نفت در سال 2014 در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. ونزوئلا بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان شناخته شده است. ذخایر نفت این کشور 299.9 میلیارد بشکه برآورد شده است. عربستان با ذخایر 266.5 میلیارد بشکه‌ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.


ناپدید شدن یک‌شبه یک دریاچه!

خشک شدن یک شبه دریاچه طاقبستان که در روبه‌روی طاق‌های این بنای تاریخی ایجاد شده باعث شد تا جمعی از مسئولان استان برای پیگیری موضوع در کنار این دریاچه حاضر شوند.دومینوی خشکیدگی سراب‌ها و تالاب‌های استان این بار به چشمه‌های هزار ساله سراب طاقبستان رسید؛ این دریاچه به‌طور کاملا ناگهانی ظرف 24 ساعت در دل زمین ناپدید شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه، وجود چاه‌های غیرمجاز به‌عنوان دلیل اصلی خشک شدن این سراب را رد کرد.کیاست امیریان اصلی‌ترین عامل خشک شدن سراب طاقبستان را خشکسالی و عدم بارش عنوان کرد و افزود: امسال با کاهش 46 درصدی بارندگی‌ها در شهر کرمانشاه مواجه بوده‌ایم.وی با تصریح اینکه این چشمه یک شبه خشک نشده است، گفت: میزان آب‌دهی آن طبق آمار از میزان یک‌هزار و 477 تا 980، سپس 300 و الان نیز به صفر لیتر در ثانیه رسیده است.


توصیه حائری به هاشمی

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد اخلاق دولت دهم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه، در نقد باید رعایت انصاف را کرد، به اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علیه دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی به نقدینگی در دولت قبل اشاره کردند که باید گفت نقدینگی در آن دولت بوده و در همین دولت هم هست که اخیراً یکی از اساتید دانشگاه مصاحبه کرده و درباره نقدیندگی در این دولت مطالبی را گفته است. به همین خاطر بود که به آقای هاشمی نوشتم: بگذارید، دولت فعلی شق‌القمری کند و بعد این‌گونه درباره دولت سابق صحبت کنید.وی با بیان اینکه تعبیر "مرض هاری" برای دولت سابق به هیچ عنوان درست نیست، تأکید کرد: من به آقای هاشمی نوشتم: شما می‌گوید روحانیت از احمدی نژاد حمایت کرده است، خوب، مخاطب شما بیش از همه بنده می‌توانم باشم چرا که تا پایان دولت به‌عنوان استاد اخلاق در دولت بودم.


فتوای عجیب شیخ مصری

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باز هم فتوای عجیب از یک شیخ الازهر! دکتر «عطیه لاشین» استاد فقه و حقوق دانشگاه الازهر، می‌گوید «هر روزه‌داری که ساعت‌هایی از روز را به خواب بگذراند، گناهکار محسوب می‌شود و بهتر است روزه خود را افطار کند».این روزنامه به نقل از پایگاه البوابه‌نیوز افزود: وی با تاکید بر اینکه "انسان باید روزهای ماه رمضان را به روزه و شب‌ها را به عبادت اختصاص دهد"، گفت: «در غیر اینصورت روزه‌اش کامل نخواهد بود و حق‌الله را زیر پا گذاشته است، زیرا روزه گرفتن نوعی حق‌الله محسوب می‌شود.»اعتقاد مردم مصر با این قبیل فتواهای خارج از ضوابط شرعی و عقلی، نسبت به شیوخ الازهر، ضعیف شده است.


در برابر ولایتی‌های بی‌ولایت و انجمن حجتیه خواهیم ایستاد

الیاس حضرتی در مراسم ضیافت افطار اصلاح‌طلبان در رشت که شب گذشته برگزار شد، گفت: اکثریت کسانی که به اصول انقلاب، امام، اصول قانون اساسی و خون شهدا وفادار هستند و راهی را که راه مردم و آرمان مردم است دنبال می‌کنند، در خانواده سیاسی بزرگ اصلاح‌طلبان جای گرفته‌اند.وی بیان کرد: اصلاح‌طلبان امروز با درک متقابل برای منافع ملت و کشور به دور از اختلاف سلیقه‌ها در کنار یکدیگر خدمت می‌کنند.این فعال سیاسی با اشاره به نبرد سنگین دیپلماسی در مقابل کشورهای 1+5 اظهار کرد: ریشه همه مشکلات "تحریم‌ها " نیست بلکه بخش مهمی از آن‌ها به دلیل مشغول شدن به جزئیات و تپه‌های کوچکی‌ست که خودمان با دست خودمان می‌سازیم.وی ادامه داد: دید اصلاح‌طلبی، انقلابی بودن و فرزند امام بودن، به ما یاد داد که مشکلات را بزرگ نکنیم و بزرگ نبینیم.حضرتی اظهار کرد: فرزندان این ملت در حوزه‌های اصلاح‌طلبی با تفکرهای مختلف و تکثری که در درونشان وجود دارد، آماده می‌شوند تا با استفاده از تجربه انتخابات 92، کار بزرگ‌تری را در اسفند 94 انجام دهند.وی تاکید کرد: همه ما برای منافع ایران، در مقابل واپس‌گرایی، خشک مقدسی، انجمن حجتیه و ولایتی‌های بی‌ولایت خواهیم ایستاد و امروز این آمادگی در لایه‌های مختلف اجتماعی ملت ایجاد شده است.حضرتی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر دیگر صحبت از تحریم انتخابات نیست و ملت به این نتیجه رسیده است که باید سرنوشتشان پای صندوق‌های رأی رقم بخورد.


یک سوم کارتن خواب‌ها زن هستند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این یک سوم کارتن خواب‌ها زن هستند، گفت: 13 دستگاه در مورد زنان کارتن خواب مسئولیت دارند که باید هرچه سریعتر به وظایف خود عمل کنند.شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت زنان کارتن خواب از سوی معاونت امور زنان و خانواده گفت: ساماندهی زنان کارتن خواب متولیان خودش را دارد و انتظار ما این است که متولیان برای رفع این مشکل پا پیش بگذارند.وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده نیز وظیفه دارد؛ در این زمینه ایجاد حساسیت کرده و به اهمیت پرداختن به این موضوع تاکید کند و هماهنگی‌های لازم برای انجام وظیفه دستگاه‌های متولی را نیز در نظر بگیرد که گمان می‌کنم، در این زمینه به خوبی وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم.


شاهکار تلویزیون در شب قدر

خبر آنلاین نوشت: در شبهای قدر دو سریال مناسبتی از تلویزیون پخش شد؛ «نیاز» و «ساعت صفر». هر دو هم مثل همیشه سوژه قدیمی و نخ نماشده ای داشت و «توسل» و دین داری را در نازل ترین سطحش مطرح کرد و از ماجرای مسخره برخورد یک فقیر به یک پولدار و پولدار خوب و متحول شده استفاده کرده بود. بررسی اینکه این سریال ها چقدر مخاطب داشتند، باشد برای بعد، اما اینکه تلویزیون مدعی بی پولی - که تمام ثانیه هایش را دارد چوب حراج می زند و به بهانه نداشتن بودجه، هم هنر را فدا می کند و هم برخی اوقات کاسبی می کند - از بیت المال هزینه کند برای سریال مناسبتی شب قدر و هیچ نظارتی روی تولیدش نداشته باشد؛ شاهکار است. در هر دو سریال شخصیت هایی حضور داشتند که به محض ورود به کادر تلویزیون، تصویر «سیاه و سفید» می شد! به لطف هنر آرایش این خانم ها و بی حساب و کتاب بودن تولید سریال، تماشاگر باید برای دقایقی سریال سیاه و سفید تماشا می کرد و شدیدا هم تحت تاثیر قرار می گرفت! نکته جالب اینجاست که همه این سریال ها ناظر تولید دارد، کارشناس مذهبی دارد و لابد جلسات متعدد طرح و سوژه و پیش تولید و...


شناسایی ۱۳۰ هزار بیمه تقلبی به اسم کارگران ساختمانی و قالیبافان

حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: طرحی در سازمان تأمین اجتماعی در حال اجراست که افرادی را که غیر حق، مشمول بیمه شده‌اند را شناسایی و حق بیمه آنها را پس از شناسایی قطع می‌کند. مفاد این طرح به این صورت است که آن دسته از کارکنان که سوء استفاده کنندگان از بیمه بیکاری را شناسایی کنند مشمول بیمه قرار می‌گیرند.

زدا ادامه می‌دهد: به طور مثال تعداد زیادی به عنوان قالیباف در قالب بیمه قالیبافان مشمول بیمه شدند در حالی که اصلاً قالیباف نیستند. در حال حاضر ۷۰ هزار قالیباف شناسایی شده‌اند که به ظاهر قالیباف بوده اند اما پس از شناسایی مشخص شده است که آنها قالیباف نیستند.به گفته ی معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ۵۸ هزار نفر از کسانی که لیست بیمه برایشان رد می‌شد، کارگر ساختمانی نبودند اما مشمول بیمه کارگران ساختمانی شده بودند که آنها را شناسایی کردیم و مشخص شد کارگر نیستند و از لیست بیمه حذف شدند.


گلایه های قالیباف به اینستاگرام رسید

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در یادداشتی با عنوان "دلسوزانه با برادرانم" نوشت:یکی از مطالبات عمومی از نهادهای نظامی در این سال‌ها، خروج پادگان‌ها از داخل کلانشهرها بوده است. در سال‌های گذشته با تدابیر مقام معظم رهبری و همکاری نیروهای مسلح حداقل در دو مورد، پادگان‌ها از داخل شهر تهران به منظور حفظ و حراست از محیط ‌زیست و زندگی مردم به خارج از شهر منتقل شده‌اند. در چنین شرایطی، در قلب شهر تهران اسکلت‌های ساختمانی عظیم در میدان سپاه بالا رفته‌است که حتی برای ساخت آن مراحل قانونی لازم هم طی نشده است. تا به امروز نیز مجموعه‌ی مدیریت شهری تهران، دادگاه نظامی و رئیس دیوان عدالت اداری مخالفت قانونی و حتی دلسوزانه خود را با ادامه ساخت این بنا اعلام کرده‌اند. ولی متاسفانه همچنان کار ساخت و ساز این ساختمان ادامه دارد. از نهادی که همیشه در راه دفاع از سرزمین، مردم و حقوق آنها پیشقدم بوده است انتظار می‌رود که این بار نیز در برابر قانون و برای احقاق حقوق مردم پیشتاز بوده و برای احترام به حقوق عمومی، اقدام به توقف احداث و تخریب این سازه نماید. بنده نیز اگر جای این دوستان و همرزمان سابقم بودم نه تنها جلوی احداث این سازه ی غول آسا را می‌گرفتم، بلکه راهی هم برای بازدید همه مردم به عمارت تاریخی کلاه فرنگی باز می‌کردم.


واکنش فرمانده سپاه به وضعیت اخیر مذاکرات هسته ای

فرمانده کل سپاه در خصوص مذاکرات وین و تهدیدات برخی کشورها در خصوص پیامدهای به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت: آن ها می دانند که هیچ غلطی نمی توانند علیه ایران بکنند و تنها راهی که برای نفوذ بین ملت های منطقه و به خیال خودشان رسیدن به نتیجه پیدا کرده اند ادامه همین حرکت است. سرلشکر جعفری افزود: آن ها بیش از ما به این مذاکرات نیاز دارند و تهدید نظامی آن ها هیچ جایگاهی نداشته است اگرچه آن ها در امر مذاکره کارکشته هستند ولی بیشتر از ایران به دنبال نتیجه مذاکرات هستند.


ادعای یک نماینده مجلس درباره قتل وزیرخارجه سابق عربستان

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر درگذشت سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان، گفت: در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از اسناد محرمانه عربستان منتشر شده که این مدارک حاوی مطالب مهم و حساسی است و می‌تواند در صورت افشا شدن کامل، برخی از معادلات منطقه‌ای را بر علیه عربستان تغییر دهد.نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: به نظر من رژیم آل سعود برای اینکه جلوی تبعات و هزینه های سیاسی و امنیتی افشای این اسناد را بگیرد، خیلی آرام و راحت سر آقای سعود الفیصل را زیر آب کرد و وی به مرگ طبیعی فوت نکرده است، آل سعود و آل سلمان برای اینکه جلوی اعتراضات کشورها و تبعات منفی افشای اسناد ویکی لیکس را بگیرند، این اقدام را انجام دادند، البته این موضوع باید با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.


قطع همکاری صدا و سیما با هنرمندان هنجار شکن

شورای نظارت بر صداوسیما درباره‌ی قطع همکاری رسانه ملی با هنرمندان هنجارشکن در شبکه‌های اجتماعی مصوبه‌ای را ارائه کرد. به گزارش ایسنا، شورای نظارت بر صداوسیما بر اساس مصوبه‌ای، رسانه ملی را موظف کرد تا با هنرمندانی که شئونات اخلاقی و رسانه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی رعایت نمی‌کنند قطع همکاری کند.سایت شورای نظارت بر صداوسیما در ادامه این مطلب نوشته است:بر اساس مصوبه اخیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با عنایت به حضور کارمندان و هنرمندان متعهد و پاک سیرت در رسانه ملی، متاسفانه تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجارشکنانه خود در این شبکه‌ها و با انتشار تصاویر نامناسبی از خود، شئونات اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت نکرده‌اند و موجبات دلخوری خیل عظیم هنرمندان متعهد و اهالی فرهنگ و هنر را فراهم آورده‌اند.از این رو و بر اساس این مصوبه سازمان صدا و سیما موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه ها خلاف شئونات حاضر شده اند قطع همکاری کند.


اعتراض شدید تنابنده به منتقد نما ها

محسن تنابنده بازیگر نقش «نقی» در سریال پایتخت درباره اعتراض منتقدان به لهجه بازیگران در این سریال، افزود: من منتقد ندیدم، آدم‌هایی را دیدم که یادداشت می‌کنند یا غُر می‌زنند که این با منتقد متفاوت است. نویسنده فیلمنامه سریال پایتخت با بیان اینکه سالیان سال عادت کردیم بنشینیم در کنار و گوشه و غُر بزنیم که این شکل خوبی نیست، تصریح کرد: باید کمک کنیم فردای بهتری داشته باشیم و کارهای خوب بسازیم، اگر بخواهیم خیلی به این چیزها دامن بزنیم دیگر نمی‌شود کار کرد ضمن اینکه پایتخت بسیار محصول مودب و شریفی است به قومیت و فرهنگ مازندران بسیار احترام می‌گذارد و از این فرهنگ، یاری می‌گیرد.


فریادهای ظریف برای چیست؟

انتخاب به نقل از نشنال اینترست نوشت:مذاکرات هسته ای تبدیل به صحنه بحث و جدل درباره مسئله دسترسی ها و نظارت شده است. رسانه های ایرانی و روسی طغیان دیپلمات های ارشدشان در مذاکرات درباره لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را مخابره کردند. روس ها و ایرانی ها خواستار لغو تحریم تسلیحاتی هستند و ایالات متحده و دیگر کشورها خواهان باقی ماندن برخی محدودیت ها هستند. پس از آن که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات می تواند به خاطر ناسازگاری ایران به پایان برسد، ظریف با فریاد جواب وی را داد و گفت: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم گفت: «یا یک روس را».آن طور که گزارش شده، ظریف و کری اغلب اوقات بر سر یکدیگر فریاد می زنند. حتی یک شب صدای آنان چنان بالا رفت که بقیه هیأت هایی که در هتل حضور داشتند می توانستد آن را بشنوند. مورد دیگر وقتی بود که مذاکره کنندگان غربی مسئله بی ثباتی خاورمیانه توسط ایران را مطرح کردند، در این هنگام ظریف منفجر شد و با عصبانیت گفت: «اگر بخواهیم درباره امنیت منطقه صحبت کنیم من باید تک تک شما را به خاطر حمایت از صدام در جنگ ایران-عراق به دادگاه های بین المللی بکشانم.»این که برخی از مذاکره کنندگان در مذاکرات هسته ای عصبانی شوند، امر عجیبی نیست و این اولین باری نیست که ظریف مرتکب چنین رفتاری می شود. با این حال تنها در مقطع فعلی است که ما درباره فریادهای ظریف می شنویم، پیش از این تصویری که از مذاکرات ارائه می شد این بود که مذاکره کنندگان معمولاً کم حرف هستند.


شرط هاشمی برای باز شدن سفارت آمریکا در ایران

در واکنش ها به مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با گاردین، روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام اقدام به انتشار متن کامل اين گفت و گو کرده و تاکيد کرده است که سخنان رئيس اين مجمع بر اساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بوده است.در بخشی از این گفتگو آیت الله هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد نزدیکی روابط ایران و آمریکا بعد از توافق هسته ای و احتمال باز شدن سفارت این کشور در ایران گفته: اگر حل شود، گام بزرگی در یکی از مهمترین‌ مسائل و اختلافات برداشته شده است. من دارم می‌گویم که راه صاف‌تر می‌شود. بقیه آن کشورها هم با فلسطین همین رفتار را دارند.محال نیست. اگر رفتارها اصلاح شود، طبعاً به سفارت می‌رسد. امام(ره) صریحاً و با تعبیر ادبیات دیگری گفتند که اگر آمریکا آدم شود، ما دیگر مشکلی با آمریکا نداریم.


نابودی چهار هزار هکتار از باغات تهران طی یک دهه

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید طی ده سال گذشته، چهار تا شش هزار هکتار از باغ‌های تهران نابود شده‌اند. وی « سیاست‌های غلطِ ساخت و ساز» را عامل این نابودی عنوان کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی، کاهش کیفیت هوای تهران را نیز با ساخت و سازهای سال‌های اخیر مرتبط دانست. به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، پیروز حناچی همچنین گفت که تخریب باغ‌های تهران از دو دهه پیش آغاز شده، اما طی یک دهه اخیر شدت یافته است.


پسر رامین اسپانسر استقلال شد+تکذیب

آبی پوشان که در فصل پیش روی همانند سال گذشته شرکت توسعه صنایع نوین را به عنوان شرکت بهره بردار خود می بینند، قرارداد با یک شرکت سرمایه گذاری جهت اسپانسرینگ پیراهن خود را به امضا رساندند که در عکسهای منتشر شده از این جلسه حضور یک شخصیت جالب توجه است.یاسین رامین(نفر اول از سمت راست) همسر مهناز افشار ستاره سینما که طی یک سال گذشته پس از ازدواج با این سوپر استار سینما تبدیل به یک شخصیت جنجالی رسانه ای شده است در کنار علی نظری جویباری و شاهرخ سبک دست در این عکس قابل مشاهده است.اکنون یاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی نژاد که به نظر می رسد به عنوان اسپانسر پیراهن استقلال در فصل جاری در فوتبال ایران نقش پر رنگی در معادلات استقلال ایفا خواهد کرد باز هم با یک جنجال و حاشیه ای تازه رو به رو است که وی را تبدیل به سوژه جذاب رسانه ها می کند.بهرام افشارزاده فصل گذشته طی حکمی یاسین رامین را به عنوان مشاور خود منصوب کرده بود.باشگاه استقلال تهران این خبر را تکذیب کرد


امر و نهی دینی عالی‌ترین مدل دموکراسی در جهان است

آیت‌الله محمد حجتی اظهار کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم است و از طرفی دیگر چون انجام این فریضه الهی واجب بوده، رعایت کردن مقدمات آن از سوی آمر به معروف و ناهی از منکر ضروری خواهد بود. امام جمعه موقت کرمانشاه از انجام امر و نهی دینی به‌عنوان عالی‌ترین مدل دموکراسی در جهان یاد کرد و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر با هدف داشتن جامعه‌ای زنده و پویا انجام می‌شود.


جزئیات کامل حادثه خونبار یاسوج

سردار غلامعباس غلامزاده جزئیات این پرونده را برای اصحاب رسانه تشریح کرد: اصل ماجرا از این قرار بود که در ساعت 2 بامداد همان شب که شب احیا نیز بود دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند، ابتدا یک سواری پراید از آن‌ها درخواست سوار شدن می‌کند که خانم‌ها امتناع می‌کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند. فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: اما در همین حین دو نفر دست‌بردار این خانم‌ها نمی‌شوند و به دنبال آن‌ها می‌روند و پس از آن‌که سوار خودروی سمند سفید رنگ خود می‌شوند باز قضیه را ادامه می‌دهند. وی بیان کرد: در همان حین، 5 نفر که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری بوده در بلوار نشسته بودند که با دیدن این ایجاد مزاحمت توسط سرنشینان سمند، مرحوم تیموری از جای خود برخاسته و به سمت خودروی مزاحم می‌رود. غلامزاده اظهار کرد: در این بین نوعی درگیری بین آن‌ها ایجاد می‌شود و حتی مرحوم تیموری با جسمی به خودروی سمند می‌کوبد و به آن‌ها می‌گوید چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید. وی افزود: خودروی سمند بعد از 20 تا 25 دقیقه در حالی که ضاربین شماره خودروی خود را دستکاری کرده بودند برمی‌گردد و با تفنگ ساچمه‌زنی افراد حاضر در بلوار از جمله مرحوم تیموری را مورد هدف گلوله قرار می‌دهند.


دارزدن به خاطر عکس با خواننده لس‌آنجلسی

مهدی هاشمی نسب، حسین عبدی، حمید استیلی و احمدرضا عابدزاده در کنار چند هنرمند برای ایرانیان تورنتو فوتبال بازی کردند و کلی خاطره شیرین ساختند. اما از تهران یکی از اعضای کمیته اخلاق برای انتشار عکسی یادگاری با یک خواننده لس آنجلسی به آنها معترض شد. هاشمی‌نسب در این خصوص واکنش نشانده و می‌گوید: «بابت آن عکس ما باید معذرت خواهی کنیم. در این فوتبالی که همه چی سر جای خودش است و مدیرها با تمام توان و قدرت و استعدادی که در مدیریت فوتبال ما هست کار خودشان را پیش می برند و همه چی رله است و هیچ نقطه ناامیدی و فساد و رشوه و ... وجود ندارد و هیچ اتفاقی در فوتبال ما دیده نمی شود، واقعا این کار ما بسیار زننده بود. من از جامعه فوتبال عذرخواهی می کنم که آرامش آنها را به هم زدم و از این که تیم ها در فصل نقل و انتقال بودند و جو خیلی خوبی در مطبوعات حاکم بوده و هیچ مشکلی وجود نداشته، ولی من آمدم اینجا این ناآرامی و این مشکلات را برای فوتبال ایران درست کردم، شرمنده جامعه فوتبالی هستم و از مردم هم عذرخواهی می کنم و بعد از بازگشت به تهران با دیده منت به کمیته اخلاق می روم و از آنها هم عذرخواهی می کنم که چنین کار بد و غیراخلاقی انجام دادم.

که با یک خواننده لس آنجلسی عکس گرفتم؟ در این چند وقت خیلی های دیگر هم این کار را کردند. یک ایرانی آمده و خواسته تا با هم عکسی بگیریم. مگر چه کردیم؟ از دیوار کسی بالا رفتیم؟ الان همه چی فوتبال ایران سر جایش است فقط مهدی هاشمی نسب با آن خواننده عکس گرفته؟ این همه آدم از ایران برای کنسرت های اینچنینی می روند، فقط گناه ما این بوده؟ من کاری به شغلش ندارم و نمی دانم او برای زندگی اش چه کاری انجام می دهد و اگر قرار باشد برایش جریمه و مجازاتی در نظر بگیرند، چه باید بکنند، اما به نظرم هم ورزشی و هم فوتبالیست بود و همین که به خاطر فوتبالیست های کشورش، من نه، حمید استیلی، احمد عابدزاده این همه راه می آید که با اینها عکس بگیرد. ما اسم خلیج فارس را بیرون از خاک کشورمان زنده کردیم ولی متاسفانه یک سری آدم بخل و حسادت در وجودشان هست و این مسائل جزئی است . من تشکر می کنم خیلی زحمت کشیدید اخبار اینجا را به تهران انتقال دادید و باز هم بابت آن گناه سنگینی که کردیم و فوتبال پاک مان را با این عکس ناپاک کردیم، باید عذرخواهی کنم. اصلا همه ما که اینجا از این عکس ها گرفتیم را دار بزنید تا فوتبال مان پاک شود. »


غذای هتل کوبورگ دل همه را زد

برخی خبرنگاران گزارش داده‌اند اقامت طولانی مدت در هتل کوبورگ منجر به خستگی دیپلمات ها شده است و برای همین جان کری امروز در جایی خارج از هتل کوبورگ غذایی دریایی خورد.


قرائتي: ظريف و عراقچي از مسئولان جگردار اين مملکت هستند

حجت‌الاسلام محسن قرائتي با قدرداني از شجاعت محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان و عباس عراقچي معاون وي، تأکيد کرد: اين آقاي ظريف و رفيقش از مسئولان جگردار اين مملکت هستند.به گزارش آنا، قرائتي بامداد جمعه ـ 19 تيرماه ـ در مراسم احياي شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران، در بحث ضرورت شجاعت مسئولان حکومتي، با بيان اينکه «مشکل ما اين است که مسئولان جگردار نداريم»، گفت: البته گاهي استثناهايي هم هست و گاهي افراد جگردار هم بين مسئولان پيدا مي‌شود.وي سپس اظهار کرد: اين آقاي ظريف و رفيقش، از مسئولان جگردار اين مملکت هستند. اينها در سه، چهار جلسه بين مذاکرات، در مقابل جان کري و آن خانمي که در مذاکرات هست، گفته‌اند که وقت نماز است و مذاکرات را قطع کرده‌اند تا نماز را اول وقت بخوانند.قرائتي ادامه داد: اين عين شجاعت است که شما مذاکرات بين‌المللي را قطع کني براي نماز اول وقت. مذاکرات مهم نيست آنچه مهم است اين است که اين در ذهن آنها خواهد ماند که اينها برايشان خدا اول است بعد مذاکرات و کار.


اصولگرایان به دنبال فصل الخطاب

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم، گفت: ارائه لیست واحد در انتخابات آتی مجلس، بین اصولگرایان کار بسیار مشکلی است، اما اگر اصولگرایان با داشتن فصل الخطاب به ائتلاف برسند، اکثریت کرسی های مجلس دهم از آن اصولگرایان است.محمد نبی حبیبی در گفت و گو با جماران، با تاکید بر این موضوع که نزدیک کردن سلیقه ها بین اصولگرایان کار مشکلی است، اظهار کرد: نزدیک کردن سلیقه ها در بین اصولگرایان کار آسانی نیست، ولی این کار مشکل را من نشدنی تلقی نمی کنم.وی افزود: احساسم این نیست که رسیدن به سلیقه مشترک و نیل به فهرست واحد در بین اصولگرایان کار نشدنی باشد، بلکه کار شدنی است؛ ولی مشکلاتی در این زمینه به چشم می آید. به نظر من، قاطبه اصولگرایان برای حل این مشکل باید محکم و قوی باشد تا در انتخابات مجلس دهم به لیستی مشترک برسند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار