انجمن انبوه‌سازان استان تهران یک‌بار دیگر در مسکن مهر پردیس حاشیه‌ساز شده‌اند، درخواست برای افزایش قیمت واحدهای این طرح در فاز ۵ به‌قیمت قفل و زنجیر و به‌تعبیری گروگانگیری واحدها از سوی انبوه‌سازان تمام شده است.
کد خبر: ۶۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 22 May 2018

به گزارش تسنیم، 10 هزار واحد مسکن مهر فاز 5 و 9 پردیس از زمان آغاز عملیات اجرایی تا امروز به‌واسطه درخواست‌های گاه و بیگاه انجمن انبوه‌سازان استان تهران بارها متوقف شده است. درخواست برای افزایش قیمت به‌بهانه تغییر نرخ ارز از همان سال 91 تبدیل به دستمایه‌ای برای انبوه‌سازان فعال در این پروژه شده است.
اوایل تیرماه سال گذشته و در فاصله‌ای اندک پس از انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره انبوه‌سازان تهران درخواست افزایش قیمت خارج از چارچوب‌‌ها باعث شده عملیات ساخت 10 هزار مسکن مهر پردیس با پیشرفت 70درصدی متوقف شود.

محتشم رییس قبلی انجمن انبوه‌سازان استان تهران فروردین 96 گفته بود: «برای اتمام واحدهای مسکن مهر پردیس 400 میلیارد تومان پول نیاز است، پیشرفت 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان 70 درصد است که در صورت تزریق نقدینگی تا شهریور یا بهمن امسال به اتمام می‌رسد».

تابستان سال گذشته انجمن انبوه‌سازان استان تهران، افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و مشکلات بلندمرتبه‌سازی را دلیل درخواست خود برای افزایش قیمت مسکن مهر اعلام کردند. پیش‌تر نیز رؤسای قبلی این انجمن دستورالعمل‌های سه‌گانه افزایش مسکن مهر را کافی ندانسته و خواستار افزایش قیمت بالاتر از رقم این دستورالعمل‌ها (حدود 110 هزار تومان برای هر مترمربع) شده‌ بودند.

مدیرعامل وقت شرکت عمران شهرهای جدید ایران دراین‌باره به تسنیم گفته بود: متأسفانه انبوه‌سازان به‌خلاف مفاد قراردادهای مسکن مهر درخواست افزایش قیمت دارند که این زیاده‌خواهی است. برای حل مشکل موجود جلسات متعددی با انبوه‌سازان برگزار شده و به‌دنبال حل این مسئله هستیم.

محسن نریمان تأکید کرد: در حال حاضر ساخت 10 هزار مسکن مهر پردیس قفل شده است.

به گزارش تسنیم، انجمن انبوه‌سازان استان تهران چند ماهی است به‌خصوص پس از نوسانات نرخ ارز درخواست افزایش قیمت مسکن مهر را به شرکت عمران پردیس ارائه کرده است. گفته می‌شود اواخر سال گذشته جلساتی در این رابطه برگزار شده و طی دو ماه اخیر نیز دو جلسه با حضور احمد خرم رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران (رئیس تازه‌وارد سازمان نظام مهندسی استان تهران) برای رسیدگی به این مسئله برگزار گردیده است.

در حالی انبوه‌سازان درخواست افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر را دارند که باید از 5 سال پیش پروسه تحویل واحدها به متقاضیان آغاز می‌شد. واقعیت آن است که بایستی جریمه تأخیر در تحویل از انبوه‌سازان دریافت شود، نه این‌که متقاضیان مسکن مهر با در اختیار داشتن قراردادهای 5برگی در بلاتکلیفی قرار بگیرند.

بر اساس پیگیری‌های تسنیم، شرکت عمران پردیس به انبوه‌سازان اعلام کرده هیچ افزایش قیمتی پذیرفتنی نیست و آنها باید به مفاد قراردادها پایبند باشند. به‌گفته برخی متقاضان انجمن انبوه‌سازان واحدهای مسکن مهر را قفل و زنجیر کرده و حاضر نیست در قبال مبالغی که دریافت کرده واحدها را تحویل دهد.

تیرماه سال گذشته پس از سال‌ها 650 واحد مسکن مهر فاز 5 افتتاح شد، واحدهایی که انبوه‌سازان به بخشی از تعهدات قراردادی خود در قبال آنها عمل نکردند. برای هیچ‌کدام از این واحدها انباری ساخته نشده بود، موضوعی که اعتراض متقاضیان را به‌دنبال داشت.

یکی از متقاضیان مسکن مهر این فاز دراین‌باره به تسنیم گفته بود: برای هیچ‌کدام از واحدهای فاز 5 انباری نساخته‌اند و باید یکی از اتاق‌های خواب را تبدیل به انباری کنیم. انبوه‌سازان احتمالاً به‌خاطر این‌که چهارتا دیوار را کمتر بسازند و هزینه‌ها کاهش یابد، برای واحدها انباری نساخته‌اند.

وی ادامه داد:‌ این مشکل را با آقای نریمان (معاون  وقت وزیر راه و شهرسازی) مطرح کردیم که وی می‌گوید "بروید یک واحدی را انتخاب کنید که انباری داشته باشد". بنده هم گفتم در فاز 5 هیچ‌کدام از واحدهای مسکن مهر انباری ندارند.

به گزارش تسنیم انجمن انبوه‌سازان استان تهران (کنسرسیومی متشکل از حدود 16 شرکت) متولی ساخت 10 هزار مسکن مهر پردیس در فازهای 5 و 9 هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار