مدیر جهاد کشاورزی قرچک:
مدیر جهاد کشاورزی قرچک گفت: 3 هزار و 300 تن دانه‌های روغنی از مزارع قرچک برداشت خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 23 May 2018
 

علی‌اشرف کریمیان امروز در گفت‌وگو با  فارس در قرچک اظهار کرد: با‌توجه به بارندگی‌های اخیر که در شهرستان قرچک اتفاق افتاده است، وضعیت محصولات کشاورزی مثبت ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: طی سال جاری در قرچک یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیر کشت جو رفته است که به‌‌طور میانگین از هر هکتار چهار تن جو برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قرچک در‌خصوص کشت گندم در این شهرستان تصریح کرد: کشت گندم در قرچک با افزایش پنج درصدی همراه است، یک هزار و 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم قرار دارد که از هر هکتار پنج تن گندم برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته آینده برداشت کلزا در قرچک آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم برداشت دلخواه از اراضی کشاورزی صورت گیرد، از 110 هکتار کلزای کشت‌شده در مزارع قرچک، سه هزار و 300 تن دانه‌های روغنی برداشت خواهد شد.

کریمیان گفت: با توجه به اینکه کشاورزان از نظر آب در وضعیت مناسبی قرار ندارد، تصمیم‌ دولت و وزارت جهاد کشاورزی بر این است که آبیاری در سطح کشور به‌صورت تحت‌ فشار انجام شود، در همین خصوص دولت اقدام به پرداخت 85 درصد از هزینه آبیاری تحت فشار را کرده است.

وی در‌خصوص مدیریت مصرف بهینه نیرو و آب اظهار کرد: از همه کشاورزان درخواست شده است تا در زمان پیک از مصرف حامل‌های انرژی خودداری کنند و در زمان غیرپیک از برق استفاده کنند.

کریمیان در پایان متذکر شد: اولویت کاری جهاد کشاورزی قرچک بر دو اصل است، موضوع اول ترویج و حمایت استفاده از آبیاری تحت فشار و بحث دوم ترویج بهینه در‌خصوص محصولات گلخانه‌ای که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار