کد خبر: ۶۱۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 23 May 2018

خبرآنلاین: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور گفت: شدت بارش امروز (۲ خرداد ماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی، جنوب و غرب آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهار محال وبختیاری، لرستان، شمال فارس و کرمان پیش بینی می‌شود.

 احد وظیفه  افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲ و ۳ خرداد ماه) سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه‌های البرز مرکزی، برخی مناطق سواحل دریای خزر، مرکز، غرب یزد و کرمان فعال است و سبب رگبار،‌ رعد برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۳ خرداد ماه) فعالیت سامانه بارشی در این مناطق با شدت کمتری ادامه خواهد داشت،اظهارکرد: روز جمعه (۴ خرداد) ضمن تضعیف این سامانه، بارش‌ها به غرب و شمال غربی کشور محدود می‌شود.

به گفته وی امروز و فردا (۲ و ۳ خرداد) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق شرق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ خرداد) نیمه ابری همراه با وزش باد در بعد ازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار باران با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت جمعه (۴ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوا در این روز ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای پایتخت طی امروز (۲ خرداد ماه) از وزش باد شدید و بارش باران در تهران خبر داد.

حسین شهبازی  با اشاره به اینکه نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر امروز (۲ خرداد) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی - جنوبی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی طی فردا (۳ خرداد) کمابیش تداوم خواهد داشت، گفت: در این روز برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود تا فردا (۳ خرداد) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد، اظهارکرد: دمای هوا تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۶ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۲ همچنان در شرایط سالم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار