مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به درخواست ۷۳۵ مگاواتی احداث نیروگاه خورشیدی در یزد توسط بخش خصوصی گفت: از این میزان ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد منعقد شده است.
کد خبر: ۶۱۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 29 May 2018

محمدحسین صباغ‌زادگان در نخستین اتاق فکر انرژی خورشیدی یزد اظهار داشت: در شرکت برق منطقه‌ای اقدامات خوبی در ارتباط با مباحث مربوط به استفاده از انرژی خورشیدی  و موارد پسیو و اکتیو خورشیدی صورت گرفته است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را توسعه پایدار و جهت‌دهی به مباحث و فعالیت‌های مربوط به انرژی خورشیدی در استان یزد دانست و گفت: در حال حاضر 735 مگاوات متقاضی احداث نیروگاه داریم که حدود 200مگاوات قرارداد منعقد شده و 33 و نیم مگاوات آن در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد تصریح کرد: تا پایان امسال هم میزان نیروگاه بهره برداری شده یزد به 70 مگاوات می‌رسد و با بهره‌برداری از این 70 مگاوات بیشترین تعداد نیروگاه خورشیدی در کشور را دارا می‌شویم.

صباغ‌زادگان با بیان اینکه با کل عوارض دریافتی برق در استان تنها می‌توان 40 مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث کرد گفت: باید برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک به دنبال جذب سرمایه بخش خصوصی باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد احداث نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از فوتوسل‌های خورشیدی توسط صنعت برق استان، انجام کارهای پژوهشی و علمی در رابطه با بالابردن راندمان پنل‌های خورشیدی، جذب سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی، پیگیری‌ برای جذب سرمایه‌گذار جهت ساخت پنل خورشیدی، ایجاد گلخانه‌های خورشیدی با مشارکت خارجی، اجرای طرح توسعه‌ای انرژی خورشیدی در ابرکوه با مشارکت کارشناسان سازمان ملل ونصب آبگرمگن‌های خورشیدی در آسفیج بهاباد را نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته در زمینه بهره‌وری از انرژی خورشیدی در استان یزد برشمرد.

صباغ‌زادگان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اولین مرکز پژوهش‌های خورشیدی در کشور در استان یزد احداث شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار