کد خبر: ۶۱۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 29 May 2018
 
 
ضیافت های افطاری رئیس جمهور که پیش از این با انتشار تصاویر چهره های سینما و تلویزیون و موسیقی خبرساز می شد، حالا با رد دعوت تعدادی از چهره های شناخته شده سر و صدا کرده است. بازیگران در شبکه های اجتماعی با هشتگ # ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت، از دلایل رد دعوت رئیس جمهور گفته اند.
بر اساس رسم همه ساله، نهاد ریاست جمهوری از جانب رئیس جمهور جمعی از هنرمندان را به میهمانی افطاری با حضور ریاست جمهوری دعوت کرده است. اما امسال به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی برخی از هنرمندان این دعوت رئیس جمهور روحانی را نپذیرفته‌اند.
 
به گزارش اعتدال، ضیافت های افطاری رئیس جمهور که پیش از این با انتشار تصاویر چهره های سینما و تلویزیون و موسیقی خبرساز می شد، حالا با رد دعوت تعدادی از چهره های شناخته شده سر و صدا کرده است.
 
بازیگران در شبکه های اجتماعی با هشتگ # ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت، از دلایل رد دعوت رئیس جمهور گفته اند.
 
آناهیتا همتی، پرستو گلستان، فلور نظری، برزو ارجمند، احسان کرمی، سپیده گلچین، پرویز پرستویی، مهناز افشار و برخی دیگر از هنرمندان کشورمان که به مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت شدند، در اقدامی متفاوت دعوت حسن روحانی را رد کردند.
 
آناهیتا همتی به عنوان اولین بازیگر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده است که به مهمانی رئیس جمهور نخواهد آمد. در بخشی از نوشته آناهیتا همتی آمده است: "… واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم می‌کنیم، در حالیکه کوچکترین اعتراضی سرکوب می‌شود، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمی‌دانم.
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
پس از آناهیتا همتی فلور نظری، احسان کرمی،‌ پرستو گلستانی، مهناز افشار، برزو ارجمند، پرویز پرستویی، شیلا خداداد، حمیدرضا آذرنگ و سارا بهرامی نیز تا این زمان از پذیرفتن این دعوت امتناع کرده اند.
 
برخی از هنرمندان با انتشار متنی مشترک، دلایل رد دعوت افطاری رئیس جمهور را وضعیت بد اقتصادی و حال بد جامعه عنوان کرده و اضافه کرده اند که در این شرایط صرف هزینه برای چنین گردهمایی هایی ضروری به نظر نمی‌رسد. 
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
پرویز پرستویی با انتشار نامه دعوت رئیس جمهور برای حضور در افطاری در اینستاگرامش نوشت:
 
پست موقت
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى رييس جمهور
 
سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض ميرساند كه با توجه به شرايط بد اقتصادى و روحى مردم كشورمان باور اين حقير بر اين استوار است كه چنين گرد هم آيى هايى كه مستلزم صرف هزينه هاى زياد است (و تعدادشان هم كم نيست)شايد حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همكارانم چندان ضرورى نباشد.
 
نيك ميدانم كه هدف شما از اين مهمانى افطار شنيدن حرف ها و بيان مشكلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخير نشان داده كه شما حتى بيش از ما به اين مشكلات واقفيد و آنها را به بهانه هاى مختلف بيان ميداريد. اما ظاهرا ما بايد فقط دلخوش باشيم كه شما در كنار ما هستيد و اين مشكلات را ميدانيد و ميگوييد. چرا كه ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوايى هستيد كه مشكلات را حل كند و از اين نظر دقيقا مانند ماييد. درخواستهاى ما و ساير اقشار مردم اينروزها چندان تفاوتى با هم ندارد. همه در يك كشتى هستيم و چشم اميد به شجاعت و عمل گرايى ناخدا بسته ايم. 
 
باشد كه به صخره نااميدى برنخوريم كه سخت ترين صخره ها است. در پايان اضافه میکنیم که شايد اگر شما رييس جمهور نبوديد اكنون همين امكان براى ابراز نظر نيز فيلتر شده بود و همين كوچك هم نتيجه راى به شماست. اينها را درك ميكنيم و ممنونيم اما شما هم ما را درك كنيد.
يا على
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
امیر مهدی ژوله که به افطاری رئیس جمهور دعوت نشده است در جدیدترین پست اینستاگرامش نوشت:
 
آقا من خيلي دلم ميخواست مثل بسياري از هنرمندان عزيز ،اين مراسم افطار رئيس جمهور رو تحريم ميكردم، ولي متاسفانه به هزار و يك دليل نميتونم. دليل اولش اينكه اصلا دعوت نشدم.
 
حالا يا رئيس جمهور ما رو هنرمند نميدونه يا روزه دار نميشناسه يا فكر ميكنه گلومون خار داره.
من كه دعوت ميشدم هم نميرفتم ولي واقعا رئيس جمهور خندوانه نميبينه؟ دو و دو و دو؟استندآپ ؟صابون برگردونه؟ژوژولي؟افطاري نميخوره به ما؟
 
بهتر ما كه گشنه يه لقمه نون و پنير و زولبيا باميه و زرشك پلو با مرغ نهاد كه نبوديم ولي مگه ميشه كسي خوب،بد ،جلف رو نديده باشه؟گريمم سنگين بود ولي صدام كه تابلوعه.ديالوگ" نفهميديم ما رو شيشه بوديم يا شيشه رو ما" رو كه شنيدين حتما.قوطي خورد تو سرم.بيام؟
 
من واقعا تحريم ميكردم اين ريخت و پاش ها رو ولي ديگه منو بعد سريال گلشيفته- كه اتفاقا فردا قسمت جديدش مياد -دعوت نكنن افطار هنرمندان كي رو ميخوان دعوت كنن؟به خدا شده دوتا لب تزريقي از ته كادر يه فيلم "بادمجون نامرغوبي "رد شده،صاحبش رو ماه رمضون نشوندن پاي سفره رئيس جمهور.اونوقت من...صد سال نميرفتم.
 
عيب نداره حالا يه شب هم خونه حاضري ميخوريم ولي مردم! خواهشا ديگه ميخواين به هنرمندا فحش بدين ،منو قاطي نكنيد.ميخواين به هواداران دولت گلايه كنيد، انتقاد كنيد،هر چي كنيد،منو قاطي نكنيد،نميشه كه از معاند فحش بخوري،از برانداز فحش بخوري،از تحريمي فحش بخوري،از طرفداراي بقيه كانديداها فحش بخوري،ولي يه كاسه آش رشته رئيس جمهور هم نخورده باشي.
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
 
حمیدرضا آذرنگ با انتشار تصویری از زنده یاد ناصر ملک مطیعی ابراز داشت که ما عزا داریم و در این مهمانی شرکت نمی‌کنیم.
 
اما آزاده نامداری در پست جدید اینستاگرامش از دعوت رئیس جمهور به افطاری استقبال کرد و به انتقاد هنرمندانی پرداخت که این دعوت را رد کرده اند.
 
نامداری نوشت: سلام رفقاي جانم،حقيقتش به نظرم خيلي چيزهارو بايد گفت، چون ما هر كدوممون به عنوان يه شهروند مسئوليم، غرض اينكه امروز درصفحه ي برخي دوستان هنرمندم ديدم كه دعوت افطار رئيس جمهور رو رد كرد بودن، بادلايلي مثل مشكلات معيشتي مردم و يا عمل نكردن به وعدهاي رئيس جمهور قبول دارم ما مطالباتي داريم كه به سرانجام نرسيده وهمه ي ما درد مردم رو ميفهميم ماهم ازمردميم ماهم درد ميكشيم وميدونيم با اتفاقات جهاني سال بحراني رو در پيش داريم.
 
آيا دراين بحران بايد كنار هم بايستيم تا بحران رو طي كنيم يا دائما حرف از يأس ونشدن بزنيم؟به اين فكر كردين بااين كار چه كساني رو درداخل و خارج كشور خوشحال ميكنيم؟ آيا ما دنبال ازهم گسيختگي هستيم؟ آيا اسم اين كار سطحي نگري نيست؟ شما از دردهاي آشكار و پنهان رئيس جمهور بي خبريد؟ ازاين همه تلاش براي ماندن دربرجام، آيا حقشونه بااين رفتارهاي سطحي خستگي رو به تنشون بذاريم؟ مردم چشمشون به هنرمنداشونه. من كارمند جايي نيستم، ارتباطي هم با دولت محترم ندارم اما به عنوان يه شهروند تاپايان دوره ي دوم آقاي روحاني از رأيم دفاع ميكنم.
 
پ.ن.چندپاره شدن،ازهم گسيختگي حق مانيست،ما ايراني هستيم و كشورمون رو دوست داريم
 
عزم هنرمندان برای عدم شرکت در افطاری با رییس جمهور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار