مسئول بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد تأکید کرد
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: رعایت اصول بهداشتی در مساجد و مکان‌های مذهبی و همچنین نحوه طبخ و توزیع نذورات در ماه مبارک رمضان الزامی است.
کد خبر: ۶۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 30 May 2018

حسن سلمانی با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشتی در مساجد و مکان‌های مذهبی و همچنین نحوه طبخ نذورات در ماه مبارک رمضان الزامی است، گفت: در این راستا برنامه مهندسی بهداشت در سلامت رمضان در دستور کار ما قرار گرفته است که این برنامه هرساله انجام می‌شود  در سال جاری از ۲۲ اردیبهشت شروع‌شده و تا ۲۶ خردادماه با حضور فعال ۱۶۰ بازرس و کارشناس بهداشتی محیط انجام می‌شود.

وی افزود: این فعالیت‌ها به‌منظور مسائل بهداشتی بر روی واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام می‌شود و معمولاً هرروز همکاران ما از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب بازرسی انجام می‌دهند؛ چنانچه قبل از ماه مبارک رمضان تقریباً از همه مساجد استان یزد بازرسی صورت گرفته است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اظهار داشت: بر اساس وضعیتی که وزارت بهداشت از مساجد به ما ابلاغ می‌کند، وضعیت بهداشتی محیط مساجد موردبررسی قرار می‌گیرد؛ همچنین در این راستا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با ادارات ذی‌ربط جلساتی برای بازگو کردن مسائل و توصیه‌های بهداشتی برگزارشده است.

سلمانی با اشاره به نظارت بهداشتی مستمر برای رعایت اصول بهداشتی در طبخ نذورات در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: توصیه ما دست‌اندرکاران و تمامی کسانی که در امر تهیه و توزیع افطاری سهیم هستند، این است که موارد بهداشتی را ازجمله پوشیدن روپوش رعایت کنند؛ همچنین در هنگام بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا از تهیه و پخش افطاری در بین نمازگزاران خوداری کرده و زباله‌هایی که در مساجد تولید می‌شود را به‌صورت بهداشتی از مسجد خارج کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از دست‌اندرکاران توزیع افطاری خواهشمندیم تا از توزیع افطاری که احتمال شیوع بیماری عفونی در بین نمازگزاران دارد، خودداری کرده و مراحل شست‌وشو سبزی‌ها را به‌خوبی انجام دهند؛ همچنین از توزیع پنیر محلی و غیرپاستوریزه جلوگیری کنند.

وی در پایان ضمن توصیه بهداشتی به همشهریان، تأکید کرد: مساجدی که تمایل به دادن غذای پخته‌شده به روزه‌داران هستند، ضرورت دارد تا از آشپزخانه‌های معتبر و مورد تائید مرکز بهداشت غذا استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار