رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی،۴۵ درصد از آب مصرفی استان تهران، از محل سفره های زیر زمینی تامین می شود.
کد خبر: ۶۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 13 July 2015
نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به عـزم و تلاش جدی مجموعه استانداری به منظور عبور از بحران کم آبی در این استان اظهار داشت: ۶۵ تا ۷۰ درصد از آب مصرفی در استان تهران از پنج سد تغذیه و تامین می شود که به دلیل کاهش نزولات آسمانی، این میزان باکاهش ۱۰تا ۱۵ درصدی مواجه شده است.

وی افزود: در صورتی که مجموعه استان تهران را در قالب یک رینگ فرض کنیم، سد طالقان و سد لتیان به ترتیب حوزه های غربی و شرقی این استان را تحت پوشش قرار می دهند که بخشی از آب مورد نیاز استان از این منبع تامین می شود.

ترکی گفت: با احداث تونلی ۳۰ کیلومتری در منطقه غربی استان تهران، سد ماملو نیز بخشی دیگر از آب مصرفی را پوشش می دهدکه در مجموع آب های مورد اشاره بصورت شبکه برای مصرف هدایت می شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآور شد: الگوی صحیح و بهینه مصرفی شهروندان در کنار توسعه سیستم های آبیاری نوین در مجموع از عواملی به شمار می رود که عبور از بحران کم آبی را بیش از پیش تسهیل می کند و امیدواریم با افزایش نزولات آسمانی، مشکلات و نارسایی ها در این عرصه به حداقل ممکن کاهش یابد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار