در قم؛
مراسم گرامیداشت اولین سالروز شهادت حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، شهید حادثه تروریستی مجلس با حضور اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 02 June 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم اولین سالروز شهادت حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، شهید حادثه تروریستی مجلس شامگاه جمعه با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان قرآنی، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم قم در حسینیه آیت الله خامنه‌ای گلزار علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام احمد پناهیان در این مراسم با بیان اینکه یاد و نام شهدا بدون گرفتن حق آنان تأثیر چندانی ندارد، اظهار داشت: احقاق حق خون امام حسین(ع) نیز با ظهور امام زمان(عج) و انتقام از ۷۰ هزار منافق رخ خواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حقوق شهدا یکی از مهمترین مسائلی است که باید دنبال شود، ادامه داد: خون امام حسین(ع) هیچ وقت از جوشش نیفتاده و نمی‌افتد و با ظهور، حق ایشان از دشمنانش گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر تا قیامت هم برای تجلیل از شهدا مراسم بگیریم اما به حقوق آنان بی توجه باشیم ثمره زیادی ندارد البته برگزاری مراسم جزو وظیفه ما هست.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: مهم‌ترین حق شهید، این است که در جامعه اسلامی نفاق میدان‌دار نباشد.

طلاب وظیفه پیامبرگونه بر عهده دارند

وی اضافه کرد: طلاب وظیفه پیامبرگونه بر عهده دارند و علاوه بر ترویج مکارم اخلاقی و تبلیغ احکام شرعی باید جهاد در راه حق و مبارزه با نفاق را به عنوان مهمترین وظیفه خود تلقی کنند.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: ولی فقیه مسیر آینده را برای حوزه تعریف کرده است که مهمترین خط این وظیفه تبیین مبانی اندیشه اسلامی و امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه برخی با بهانه وجود مشکلات در کشور و ناکارآمدی‌ها این وظیفه را انجام نمی‌دهند، گفت: اگر چه ما در مرحله دولت سازی متوقف شده‌ایم و حرکت کندی داریم ولی آینده نظام روشن است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: وظیفه حوزه امروز احقاق خون ۳۰۰ هزار شهید است.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ با ننگین خواندن آن اضافه کرد: ننگینی این سند فقط به بخش جنسی آن محدود نمی‌شود بلکه روح حاکم بر آن کشور را تحت سلطه کفر و طاغوت قرار می‌دهد.

شهید تقوی عمر خود را صرف تبیین اندیشه‌های امام و رهبری کرد

این پژوهشگر دینی ادامه داد: شهید تقوی که عمر خود را صرف تبیین اندیشه‌های امام و رهبری کرد در اواخر عمر در مجلس مشغول پژوهش در مورد سند ننگین و پلید ۲۰۳۰ بود و اگر اینگونه به شهادت نمی‌رسید جای تعجب وجود داشت.

وی اضافه کرد: آینده جامعه محتاج مردمی است که تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) باشند و نظام آموزشی کشور باید به سمت پرورش چنین انسان‌هایی پیش برود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به حمایت ایران از جریان مقاومت تأکید کرد: اگر ما در بیرون مرزها از کشور دفاع نکنیم باید در داخل کشور این کار را انجام دهیم و امروز این مسئله به خصوص با حادثه تروریستی مجلس برای همه روشن شده است.

وی با جدی خواندن خطر نفاق تأکید کرد: راه مبارزه با نفاق تبیین و تبعیت عملی از اندیشه ولایت فقیه و امام و رهبری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار